Google+

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ

 

 

Η τεχνολογία VTEC (Μεταβλητός Χρονισμός Βαλβίδων και Έλεγχος Ηλεκτρονικής Ανύψωσης – Variable Valve Timing and Lift – Electronic Control) μεταβάλλει το ποσοστό της ανύψωσης της βαλβίδας και τη διάρκεια του ανοίγματος της βαλβίδας κατά τη διάρκεια του χρόνου της εισαγωγής σε κάθε κύλινδρο του κινητήρα. Το αποτέλεσμα είναι η βελτιστοποιημένη καύση κατά την αλλαγή των στροφών του κινητήρα, επιτυγχάνοντας μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων, καθώς και αυξημένη απόδοση του κινητήρα.

 


Οι κινητήρες i-VTEC προσφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα όσον αφορά στην κατανάλωση, τις εκπομπές, την ιπποδύναμη και τη ροπή, σε όλες τις ταχύτητες.

 

 

Το σύστημα i-VTEC ("i" = Intelligent, «έξυπνο») δεν λαμβάνει υπόψη μόνο τις στροφές του κινητήρα αλλά και το φορτίο, δηλαδή την προσπάθεια στην οποία έχει υποβληθεί. Σύμφωνα με διάφορες παραμέτρους, το σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης μεταβάλλει τη γωνία του έκκεντρου των βαλβίδων εισαγωγής μέσω μίας υδραυλικής συσκευής που προλαμβάνει ή καθυστερεί την κίνηση των βαλβίδων εισαγωγής αέρα.



Το σύστημα i-VTEC προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα, όπως: 
• αυξάνει την ιπποδύναμη περίπου 20% 
• αυξάνει τη ροπή στις μεσαίες-χαμηλές ταχύτητες κατά περίπου 10% 
• μειώνει την κατανάλωση κατά 10 έως 20%

 

Οι κινητήρες i-VTEC διατίθενται στα μοντέλα Jazz (βενζινοκίνητο), Civic 5θυρο 1.4LT & 1.8LT και Accord 4θυρο.



 

 

ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ

 

 

Κιβώτιο ταχυτήτων  CVT

 

Η αυτόματη μετάδοση συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης CVT (Continuously Variable Transmission) επιλέγει την καλύτερη σχέση μετάδοσης κίνησης, για να διατηρεί τον κινητήρα στο πιο αποτελεσματικό εύρος στροφών του. Είναι λιγότερο περίπλοκη από μια παραδοσιακή αυτόματη μετάδοση κίνησης, δεδομένου ότι μεταδίδει τη ροπή του κινητήρα μέσω ενός μεταλλάκτη διαμορφωμένου από έναν τμηματικό ιμάντα χάλυβα που ενώνει τον κινητήρα με τη μετάδοση, γυρνώντας γύρω από μία τροχαλία μεταβλητής διαμέτρου. Οι σχέσεις αλλάζουν με συνεχή τρόπο (και βαθμιαία), ανάλογα με τις διακυμάνσεις της διαμέτρου των τροχαλιών που επιβάλλονται από το υδραυλικό σύστημα, με βάση την πίεση που ασκείται στο γκάζι του αυτοκινήτου. Η εντολή αυτής της μετάδοσης είναι πλήρως ηλεκτρονική.

 

Τα πλεονεκτήματα του κιβωτίου ταχυτήτων CVT:


Σε σύγκριση με ένα κλασικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το CVT προσφέρει έναν απεριόριστο αριθμό σχέσεων, πιο ομαλή οδήγηση, μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων, καλύτερη επιτάχυνση και μείωση του θορύβου σε σταθερή ταχύτητα. Ως εκ τούτου, το κιβώτιο ταχυτήτων CVT προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα ενός κλασικού αυτόματου κιβωτίου χωρίς τα μειονεκτήματά του.

 

Το κιβώτιο CVT διατίθεται στα μοντέλα Jazz Hybrid και Insight.

 

Σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου 4WD

 

Καθώς η κίνηση στους μπροστινούς τροχούς είναι η προεπιλεγμένη λειτουργία για τις κανονικές συνθήκες οδήγησης, το 4WD που διατίθεται στο CR-V λειτουργεί αυτόματα όταν ανιχνεύεται απώλεια πρόσφυσης που προκαλείται από υγρές, παγωμένες ή ολισθηρές επιφάνειες. Και επειδή αυτό το αναβαθμισμένο σύστημα παρακολουθεί πάντα την επιφάνεια του δρόμου, διασφαλίζει έξυπνα ότι η ισχύς διοχετεύεται μόνο στους τροχούς που το χρειάζονται και είναι πιο αποδοτικό από πλευράς καυσίμου, ενώ ταυτόχρονα παρέχει κράτημα και σταθερότητα που μπορείτε να εμπιστεύεστε.

Το σύστημα τετρακίνησης σε πραγματικό χρόνο (Real Time All Wheel Drive AWD) με Ευφυές Σύστημα Ελέγχου (Intelligent Control System) δίνει στο CR-V εντελώς αυτόματη δυνατότητα κίνησης και των τεσσάρων τροχών σε βροχή και χιόνι, σε χωματόδρομους και σε στεγνή άσφαλτο.

 

 

Το σύστημα αποτελείται από ένα συμβατικό μπροστινό διαφορικό και ένα συμπαγές κιβώτιο επιστροφής, ικανό να μεταδώσει ένα μέρος της ροπής στους πίσω τροχούς μέσω ενός άξονα μετάδοσης. Δύο υδραυλικές αντλίες (Dual Pump System), μία στο μπροστινό τμήμα του οχήματος και μία δεύτερη στους πίσω τροχούς, δημιουργούν μία πίεση ανάλογη με την ταχύτητα περιστροφής των τροχών. Μέχρι τη στιγμή που όλοι οι τροχοί περιστρέφονται με τον ίδιο ρυθμό, όπως για παράδειγμα σε στεγνό δρόμο, το υγρό κυκλοφορεί μεταξύ των δύο αντλιών χωρίς να παραχθεί καμία πίεση στο διαφορικό.

Αντιθέτως, όταν ταξιδεύουμε σε χιονισμένους δρόμους ή λασπώδη εδάφη, όταν οι  εμπρός τροχοί αρχίζουν να ολισθαίνουν, η διαφορά μεταξύ των πιέσεων που απορρέουν από τις δύο αντλίες εμπρός και πίσω αυξάνει αναλογικά. Το σύστημα εντοπίζει αυτή τη διαφορά της πίεσης και ενεργοποιεί τον συμπλέκτη πολλαπλής έλξης πίσω. Σε οποιαδήποτε περίσταση και σε πραγματικό χρόνο, η ροπή μοιράζεται μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών. Μόλις το όχημα ταξιδεύει και πάλι σε στεγνό δρόμο ή τουλάχιστον σε μία επιφάνεια ικανή να παρέχει επαρκή πρόσφυση, οι πιέσεις εξισορροπούνται και γίνεται ξανά ένα όχημα με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.

 

Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι η πλήρης εμπλοκή αποσυνδέεται αμέσως σε φρενάρισμα και αυτό επιτρέπει στο ABS να είναι πάντα πλήρως λειτουργικό.

EARTH DREAMS TECHNOLOGY

Η Honda δημιούργησε μία νέα σειρά κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων με την ονομασία Earth Dreams Technology για χρήση σε προϊόντα με υψηλούς δείκτες οδηγικής απόλαυσης και περιβαλλοντικής συμβατότητας.

 

«Κύριος πυρήνας της φιλοσοφίας Earth Dreams Technology είναι η εξισορρόπηση της περιβαλλοντικής απόδοσης και των δυναμικών επιδόσεων που χαρακτηρίζουν ένα Honda» σχολιάζει ο Suehiro Hasshi, Large Project Leader όλων των Ευρωπαϊκών Civic.

 

Η νέα σειρά κινητήρων και κιβωτίων θα έχει εξαιρετικά περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά και σταδιακά θα λανσαριστεί σε όλη την οικογένεια μοντέλων Honda.

 

 

Νέος κινητήρας 1.6 i-DTEC Diesel για την Ευρώπη 


Η νέα φιλοσοφία κινητήρων Earth Dreams Technology της Honda έκανε ντεμπούτο στην Ευρώπη με την παρουσίαση του Civic 5θυρου 1.6 i-DTEC Diesel  το 2012, και αργότερα, το φθινόπωρο του 2013 χρησιμοποιήθηκε και στο νέο CR-V 1.6 i-DTEC, με στόχο η φιλοσοφία Earth Dreams Technology να εφαρμοστεί σε όλους τους μελλοντικούς κινητήρες Honda.

 

«Πρόκειται για μία εντελώς νέα προσέγγιση» είπε ο Tetsuya Miyake, Project Leader του κινητήρα 1.6 i-DTEC. «Δεν προϋπήρχαν σημεία αναφοράς επειδή οι στόχοι θα ήταν πολύ χαμηλοί. Ήμασταν αποφασισμένοι να δημιουργήσουμε τα δικά μας πρότυπα, τα οποία οι ανταγωνιστές μας θα ακολουθήσουν». 

 

Αντί να δημιουργήσει μία ειδική, οικολογική έκδοση, η Honda προσφέρει τον 1.6 i-DTEC επεκτείνοντας την υπάρχουσα γκάμα του Civic. «Δεν θέλαμε να δημιουργήσουμε μία ειδική έκδοση και να θυσιάσουμε μέρος της οδηγικής απόλαυσης» σχολιάζει ο Tetsuya Miyake. «Στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε ένα αυτοκίνητο με απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα και ισορροπημένα χαρακτηριστικά. Ολόκληρη η ομάδα εξέλιξης συνεργάστηκε ώστε να δημιουργήσει το κατάλληλο υπόβαθρο για τον κινητήρα. Το αυτοκίνητο είναι αποτέλεσμα συνολικής προσπάθειας».

 

Ο 1.6 i-DTEC Diesel είναι ο ελαφρύτερος κινητήρας στην κατηγορία του, γεγονός που συμβάλλει στη δημιουργία ενός πιο ευέλικτου αυτοκινήτου με μεγαλύτερη απόκριση αντιδράσεων.

 

Η τέλεια ισορροπία επιδόσεων και οικονομίας αποτυπώνεται παρακάτω:

 

  • Μέγιστη ισχύς 120 PS @ 4000 rpm
  • Μέγιστη ροπή 300NM @ 2000 rpm
  • 94 g/km CO2
  • 3,6 l/100km

 

Δείτε περισσότερα

 

Η οικογένεια των συστημάτων SPORT HYBRID

 

Το νέο SPORT HYBRID Intelligent Dual Clutch Drive, με ηλεκτροκινητήρα κατάλληλο για μικρά οχήματα, αποτελεί μέρος της σειράς κινητήρων Earth Dreams Technology και προστέθηκε στα τέλη του 2012 στην οικογένεια των συστημάτων SPORT HYBRID, που περιλαμβάνει το SPORT HYBRID Intelligent Multi Mode Drive, το πιο αποδοτικό υβριδικό σύστημα δύο ηλεκτροκινητήρων στον κόσμο (εσωτερική έρευνα της Honda - Αύγουστος 2012) για μεσαία οχήματα, και το SPORT HYBRID SH-AWD® (SPORT HYBRID Super Handling - All Wheel Drive), το υβριδικό σύστημα τριών ηλεκτροκινητήρων για μεγάλα οχήματα που επιτρέπει την ανεξάρτητη κατανομή ροπής στους δύο πίσω τροχούς.

 

 

One-motor SPORT HYBRID Intelligent Dual Clutch Drive:

Εκτός από την καλύτερη κατανάλωση στην κατηγορία class (Hybrid system για κινητήρες 1.5L) και την υψηλή οδηγική απόλαυση σε σχέση με τα υπάρχοντα μοντέλα, το σύστημα προσφέρει ισχυρότερη και πιο γραμμική αίσθηση επιτάχυνσης. Αυτή η μονάδα ελέγχου συνδυάζει ένα νέο εν σειρά 4-κύλινδρο κινητήρα 1.5L κύκλου Atkinson με 7-τάχυτο σύστημα DCT (Dual Clutch Transmission – Κιβώτιο Διπλού Συμπλέκτη), που φέρει ενσωματωμένο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία ιόντων λιθίου για βελτίωση της απόδοσης πάνω από 30% συγκριτικά με ένα συμβατικό υβριδικό σύστημα ενός ηλεκτροκινητήρα.

 

Περιγραφή Συστήματος

 

  • Υβριδικό σύστημα ενός ηλεκτροκινητήρα προσφέρει σπορ επιτάχυνση και υψηλές ταχύτητες χρησιμοποιώντας τους συμπλέκτες για την εμπλοκή του κινητήρα.
  • Πολύ αποδοτική EV εκκίνηση και οδήγηση με μικρές – μεσαίες ταχύτητες χρησιμοποιώντας τους συμπλέκτες για αποσύνδεση του κινητήρα.

 

  • Το σύστημα συμβάλλει στην οικονομία καυσίμου αυξάνοντας την παραγωγή ενέργειας χρησιμοποιώντας τους συμπλέκτες για αποσύνδεση του κινητήρα κατά την επιβράδυνση.

 

Two-motor SPORT HYBRID Intelligent Multi Mode Drive/Plug-in:

 

Με τη χρήση ηλεκτροκινητήρων υψηλής απόδοσης/υψηλής ισχύος επιτυγχάνεται ζωηρή επιτάχυνση με οδηγική αίσθηση EV και υψηλή οικονομία καυσίμου. Το υβριδικό σύστημα πετυχαίνει την παγκοσμίως μεγαλύτερη απόδοση* συνδυάζοντας ένα νέο κινητήρα ειδικό για υβριδικά οχήματα, ηλεκτρικό κιβώτιο CVT και δύο ενσωματωμένους ηλεκτροκινητήρες και στάτη (συμπλέκτη εμπλοκής), μπαταρία ιόντων λιθίου και τρία προγράμματα οδήγησης - ώστε να επιλέγεται το βέλτιστο ανάλογα με την οδηγική κατάσταση.

 

 

Περιγραφή Συστήματος
Το σύστημα επιλέγει ένα από τα τρία προγράμματα οδήγησης ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας:

EV Drive" για ηλεκτροκίνηση μέσω της ενέργειας από την μπαταρία και το σύστημα ανάκτησης στη φάση της επιβράδυνσης.

 

  • "Engine Drive" για οδήγηση με μέτριες – υψηλές ταχύτητες με τον κινητήρα και τον άξονα απευθείας συνδεδεμένα μέσω ενός στάτη (συμπλέκτης μετάδοσης) και την κινητήρια ισχύ να μεταφέρεται μηχανικά στους τροχούς.
  • "Hybrid Drive" για οδήγηση στην πόλη και ισχυρή επιτάχυνση μέσω του ηλεκτροκινητήρα με ενέργεια που παράγει ο κινητήρας.

 

Three-motor SPORT HYBRID SH-AWD® (SPOR THYBRID Supe rHandling - All Wheel Drive):


Το νέο Honda NSX Concept έκανε την Ευρωπαϊκή πρεμιέρα του στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης 2012. Το NSX Concept διαθέτει Sport Hybrid SH-AWD system® που αποτελεί μέρος της Earth Dreams Technology.

 

Ο συνδυασμός ενός V6 με αυτό το ισχυρό σύστημα τριών ηλεκτροκινητήρων πετυχαίνει επιτάχυνση εφάμιλλη ενός V8 με κατανάλωση καλύτερη ακόμα και σε σχέση με ένα εν σειρά 4-κύλινδρο. Ένας νέος V6 3.5L άμεσου ψεκασμού τοποθετείται μπροστά και συνδυάζεται με νέο 7-τάχυτο κιβώτιο DCT με ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα. Η μοναδική τεχνολογία της Honda χρησιμοποιεί δύο ηλεκτροκινητήρες εγκατεστημένους στο πίσω τμήμα για τον έλεγχο της κατανομής ροπής μεταξύ δεξιού/αριστερού πίσω τροχού.

 

Περιγραφή Συστήματος

 

  • Χρησιμοποιώντας ανεξάρτητους ηλεκτροκινητήρες για τον αριστερό/δεξιό πίσω τροχό, εφαρμόζεται θετική ροπή στον εξωτερικό τροχό και αρνητική στον εσωτερικό, για ανεξάρτητο έλεγχο της κατανομής ροπής στους πίσω τροχούς, χωρίς εξάρτηση από την ισχύ του κινητήρα.

 

  • Ανάλογα με την ακτίνα της καμπύλης, η ενέργεια που παράγεται από τον εσωτερικό τροχό ανακτάται ηλεκτρικά και εφαρμόζεται στον εξωτερικό τροχό για αυτόματη παραγωγή της ροπής που χρειάζεται το αυτοκίνητο για να στρίψει.

 

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ HONDA

 

 

Η χαρά της μετακίνησης

 

Γιατί να μείνουμε μόνο στους ‘’τέσσερις τροχούς’’; Ο κόσμος είναι τεράστιος, υπάρχουν όλων των ειδών οι μηχανικές προκλήσεις. Υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι για να γίνει η ζωή των ανθρώπων ευκολότερη. Η επιθυμία της Honda να προσφέρει στους ανθρώπους ελευθερία κίνησης και μετακίνησης, την οδήγησε σε νέες τεχνολογίες, νέες λύσεις και νέο τρόπο σκέψης.

 

Πειραματική Συσκευή Υποστήριξης Βαδίσματος

 

Η Honda άρχισε να διερευνά τη δημιουργία μιας συσκευής υποστήριξης του βαδίσματος το 1999, με στόχο να προσφέρει σε περισσότερους ανθρώπους τη χαρά της μετακίνησης. Η τεχνολογία ελέγχου που χρησιμοποιείται για τη συσκευή είναι μία καινοτομία της Honda που επιτεύχθηκε μέσα από διεξοδική μελέτη του ανθρώπινου βαδίσματος. Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, είχε γίνει η έρευνα και εξέλιξη τεχνολογιών για το ανθρωποειδές ρομπότ της Honda, ASIMO.

    

Η πρώτη Πειραματική Συσκευή Υποστήριξης Βαδίσματος της Honda μπορούσε να βοηθήσει στο περπάτημα τους ηλικιωμένους και άτομα με αδύναμους μύες ποδιών. Η συσκευή ήταν σχεδιασμένη για άτομα που είναι ικανά να βαδίζουν μόνα τους. Εφαρμόζοντας συνεργατικό έλεγχο με βάση τις πληροφορίες που συλλέγονται από αισθητήρες γωνίας γοφών, οι ηλεκτροκινητήρες παρέχουν άριστη υποστήριξη σύμφωνα με τις εντολές της μονάδας ελέγχου (CPU). Με την υποστήριξη, ο διασκελισμός του χρήστη είναι πλέον μεγαλύτερος (συγκριτικά με το κανονικό “βήμα” χωρίς τη συσκευή) και επομένως επιτυγχάνεται ευκολία βαδίσματος.

 

Η δεύτερη Πειραματική Συσκευή Υποστήριξης Βαδίσματος της Honda παρέχει υποστήριξη σωματικού βάρους, για μείωση της επιβάρυνσης των ποδιών του χρήστη (άτομα που μπορούν ακόμα να βαδίζουν μόνα τους) όταν βαδίζει, ανεβαίνει/κατεβαίνει σκαλοπάτια και όταν είναι σε σκυφτή στάση. Η συσκευή αυτή μειώνει το φορτίο στους μύες των ποδιών και τις αρθρώσεις (στους γοφούς, τα γόνατα και τους αστραγάλους) υποστηρίζοντας μέρος του σωματικού βάρους. Η συσκευή έχει απλή δομή που αποτελείται από κάθισμα, πλαίσιο και παπούτσια, και ο χρήστης τη φορά βάζοντας τα παπούτσια και σηκώνοντας το κάθισμα στη θέση του. Επιπλέον, ένας μηχανισμός που κατευθύνει τη δύναμη υποστήριξης προς το κέντρο βάρους του χρήστη και η ικανότητα ελέγχου της δύναμης υποστήριξης σε συντονισμό με την κίνηση των ποδιών – και τα δύο καινοτομίες της Honda – βοηθούν τη συσκευή να προσφέρει φυσική υποστήριξη σε διάφορες στάσεις και κινήσεις του σώματος.

 

 

 

Βασικές προδιαγραφές της 2ης πειραματικής συσκευής υποβοήθησης βαδίσματος με σύστημα υποστήριξης του σωματικού βάρους

 

Βάρος

6.5kg (περιλαμβάνονται παπούτσια και μπαταρίες)

Σύστημα κίνησης

Μοτέρ X 2

Μπαταρία

Μπαταρία ιόντων λιθίου

Χρόνος λειτουργίας ανά φόρτιση

2 ώρες (περιλαμβάνεται βάδισμα και σκυφτή στάση, κ.λ.π.)

Κατάλληλο ύψος για τον χρήστη

Συν ή πλην 5cm από το καθορισμένο ύψος

(Παράδειγμα: το μέσο ύψος έχει οριστεί στα 170cm)

 

 

 

 

 

Συσκευή Προσωπικής Μετακίνησης που συνεργάζεται αρμονικά με τον άνθρωπο (U3-X)

 

 

 

Στο πλαίσιο της φιλοσοφίας της «Αρμονία με τον Άνθρωπο», η Honda ανέπτυξε μία νέα τεχνολογία προσωπικής μετακίνησης και δημιούργησε το U3-X, μία συμπαγή πειραματική συσκευή που προσφέρει ελευθερία κινήσεων προς όλες τις κατευθύνσεις – εμπρός, πίσω, αριστερά/δεξιά και διαγώνια. Πρόκειται για το πρώτο παγκοσμίως σύστημα μετακίνησης που μπορεί να εκτελεί κινήσεις 360 μοιρών.

 

Με τη νέα συσκευή προσωπικής μετακίνησης, ο χρήστης μπορεί να ρυθμίσει την ταχύτητα, να μετακινηθεί, να στρίψει και να σταματήσει προς όλες τις κατευθύνσεις, απλά γέρνοντας το πάνω μέρος του σώματός του για να μετατοπίσει το βάρος του. Αυτό έγινε εφικτό με την εφαρμογή προηγμένων τεχνολογιών, όπως η τεχνολογία ελέγχου ισορροπίας της Honda που αναπτύχθηκε μέσω ρομποτικών ερευνών του ASIMO (του ανθρωποειδούς ρομπότ της Honda) και του παγκοσμίως πρώτου (σύμφωνα με εσωτερική έρευνα της Honda) συστήματος κίνησης προς όλες τις κατευθύνσεις (Honda Omni Traction Drive System ή HOT Drive System), που επιτρέπει την κίνηση προς όλες τις κατευθύνσεις, όχι μόνο εμπρός και πίσω, αλλά απευθείας δεξιά/αριστερά και διαγωνίως.

 

Επιπλέον, το συμπαγές μονόκυκλο προσωπικής μετακίνησης σχεδιάστηκε για να είναι φιλικό προς τον χρήστη και διακριτικό για τους γύρω του. Ο αναβάτης εύκολα φτάνει στο έδαφος από το υποπόδιο, ενώ κάθεται σχεδόν στο ύψος των ματιών ενός όρθιου ατόμου.

 

Βασικές προδιαγραφές του πειραματικού μοντέλου

 

Μήκος×Πλάτος×Ύψος(mm)

315×160×650

Βάρος

κάτω από 10kg

Τύπος Μπαταρίας

Μπαταρία ιόντων λιθίου

Χρόνος λειτουργίας (με πλήρως φορτισμένη μπαταρία)

1 ώρα

 

 

 

 

Νέα συσκευή προσωπικής μετακίνησης Honda UNI-CUB

 

Η νέα συσκευή προσωπικής μετακίνησης UNI-CUB της Honda, ενσαρκώνει την εξέλιξη του U3-X. Με συμπαγείς διαστάσεις και άνετη σέλα, το UNI-CUB έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την αρμονική συνύπαρξη του χρήστη με τον περιβάλλοντα χώρο του και παρέχει ελευθερία κινήσεων προς όλες τις κατευθύνσεις, αντίστοιχη με το ανθρώπινο βάδισμα.

 

Το UNI-CUB υιοθετεί την αποκλειστική τεχνολογία ελέγχου ισορροπίας της Honda και το πρώτο στον κόσμο ομοιοκατευθυντικό σύστημα περιστροφής τροχού (Honda Omni Traction Drive System). Οι τεχνολογίες αυτές επιτρέπουν στον χρήστη να ελέγχει την ταχύτητα, να κινείται προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, να στρίβει και να σταματά, όλα με απλή μετατόπιση του βάρους του. Επειδή ο χρήστης κινείται ελεύθερα εμπρός, πίσω, πλάγια και διαγώνια, μπορεί να ελίσσεται γρήγορα και εύκολα μέσα στο πλήθος.

 

Επιπλέον, οι συμπαγείς διαστάσεις του UNI-CUB επιτρέπουν στον χρήστη να ακουμπά τα πόδια του στο έδαφος και να παραμένει στο ίδιο ύψος με τους πεζούς. Αυτό σημαίνει ότι συνυπάρχει αρμονικά με τον περίγυρο, ενώ κινείται ελεύθερα και άνετα σε εσωτερικούς χώρους και ανάμεσα σε άλλα άτομα που βρίσκονται εν κινήσει.

 

Εκτός από τη βιωσιμότητα της συσκευής UNI-CUB για χρήση σε εσωτερικούς χώρους, το project συμπεριλαμβάνει και διερεύνηση των πρακτικών εφαρμογών της σε διαφορετικά περιβάλλοντα στην Ιαπωνία και άλλες χώρες.

 

Η τεχνολογία ελέγχου ισορροπίας του UNI-CUB αποτελεί τμήμα της οικογένειας τεχνολογιών Honda Robotics, που βασίζεται στην έρευνα για τα ανθρωποειδή ρομπότ της Honda, μεταξύ των οποίων και ο γνωστός σε όλους ASIMO.

 

Στο μέλλον, η Honda θα συνεχίσει την ενεργή έρευνα & ανάπτυξη τεχνολογιών μετακίνησης επόμενης γενιάς, με σκοπό πάντα να προσφέρει σε όλο και περισσότερους ανθρώπους τη χαρά και την απόλαυση της ελευθερίας κίνησης.

 

Βασικές προδιαγραφές του UNI-CUB

 

Μήκος×Πλάτος×Ύψος(mm)

520 x 345 x 745 mm

Ύψος σέλας

745 – 825 mm

Τύπος μπαταρίας

Μπαταρία ιόντων λιθίμου

Μέγιστη ταχύτητα

6 km/h

Αυτονομία

6 km

Περιβάλλον εφαρμογής

Εσωτερικοί χώροι χωρίς μπαριέρες

 

 

 

Βασικά χαρακτηριστικά του UNI-CUB

 

Ομοιοκατευθυντική ελευθερία κίνησης παρόμοια με το ανθρώπινο βάδισμα

 

Το UNI-CUB έχει διάταξη δύο τροχών με πολύ μικρό μεταξόνιο. Ο εμπρός τροχός υιοθετεί το σύστημα κίνησης Honda Omni Traction Drive System που η Honda εξήγγειλε για πρώτη φορά το 2009. Ο πίσω τροχός κινείται κάθετα για να διευκολύνει το στρίψιμο. Εκμεταλλευόμενο τις διαφορετικές ταχύτητες περιστροφής των εμπρός και πίσω τροχών κατά τη διάρκεια των πλάγιων κινήσεων, το UNI-CUB μπορεί να μετακινείται εμπρός και πίσω, πλάγια και διαγώνια και να στρίβει επιτόπου, προσφέροντας ταχύτητα και ευελιξία στην κίνηση.

 

Κίνηση σε αρμονία με τον περίγυρο

 

Η αποκλειστική τεχνολογία ελέγχου ισορροπίας της Honda επιτρέπει στον χρήστη να ελέγχει ελεύθερα τους τροχούς του UNI-CUB, όπως ακριβώς ένας άνθρωπος διατηρεί την ισορροπία του. Με μία σχεδίαση προσαρμοσμένη στο περιβάλλον του χρήστη, το σύστημα του επιτρέπει να ελίσσεται κινούμενος δίπλα σε κάποιον ή ακόμα κρατώντας και το χέρι του.

 

Συμπαγείς διαστάσεις για εύκολη κίνηση σε επίπεδες και κεκλιμένες επιφάνειες σε χώρους χωρίς μπαριέρες

 

Χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις της συσκευής ο αναβάτης μαζί με το UNI-CUB καταλαμβάνουν τον ίδιο χώρο σε πλάτος με ένα άτομο που περπατά. Η βελτιστοποιημένη σχεδίαση των τροχών και ο ακριβής έλεγχος κίνησης/ισορροπίας αυξάνουν την ικανότητα του UNI-CUB για να ανεβαίνει σε κεκλιμένες επιφάνειες εσωτερικών χώρων χωρίς μπαριέρες.

 

Έλεγχος με μετατόπιση βάρους σε συνδυασμό με χειριστήριο αφής

 

Όταν ο χρήστης ελέγχει την κίνηση με μετατόπιση βάρους, ο αισθητήρας κλίσης της συσκευής ανιχνεύει την κατεύθυνση προς την οποία γέρνει, αφήνοντας το UNI-CUB να υπολογίσει την επιθυμητή κατεύθυνση και ταχύτητα. Ένα ακόμα πρακτικό στοιχείο είναι το σύστημα χειριστηρίου αφής ελέγχου μέσω smartphone και άλλων συσκευών.


 

Ενημέρωση σχετικά με τη χρήση Cookies.


Η ιστοσελίδα Honda Cars χρησιμοποιεί Cookies, για να παρακολουθεί τις προτιμήσεις των επισκεπτών και να μπορεί να διαμορφώνει αντίστοιχα τις ιστοσελίδες του με τον καλύτερο τρόπο. Τα Cookies είναι μικρά αρχεία, τα οποία αποθηκεύονται στο σκληρό σας δίσκο. Οι πληροφορίες οι οποίες περιέχονται στα cookies, επιτρέπουν τη διευκόλυνση της χρήσης του διαδικτύου και τη δημιουργία μίας, σε υψηλό βαθμό φιλικής προς το χρήστη, ιστοσελίδας. Τα Cookies μας βοηθούν επίσης στην αναγνώριση “δημοφιλών προορισμών” των ιστοσελίδων μας στο διαδίκτυο (Internet). Έτσι μας δίνεται η δυνατότητα να εναρμονίσουμε τα περιεχόμενα των ιστοσελίδων μας καλύτερα στις ανάγκες σας και να βελτιώσουμε έτσι την προσφορά προς εσάς. Τα Cookies μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να διαπιστώσουμε, εάν από τον υπολογιστή σας είχε ήδη διενεργηθεί μία επίσκεψη στις σελίδες μας. Αναγνωρίζεται μόνο το ίχνος αναγνώρισης (cookie) στον υπολογιστή σας. Προσωπικά δεδομένα μπορούν να αποθηκευτούν ως cookie κατόπιν συγκατάθεσής σας. Έτσι διευκολύνεται π.χ. η πρόσβαση σε προστατευμένους δικτυακούς τόπους και δεν χρειάζεται να επαναπληκτρολογήσετε το όνομα χρήστη και τον κωδικό πρόσβασης.

Φυσικά έχετε και τη δυνατότητα να βλέπετε τις σελίδες μας χωρίς τη χρήση αρχείων Cookies. Οι περισσότεροι Browser αποδέχονται τα Cookies αυτόματα. Για να εμποδίσετε την αυτόματη αποθήκευση των cookies στο σκληρό σας δίσκο, επιλέγετε *μη αποδοχή των cookies* στις ρυθμίσεις του browser σας. Πώς γίνεται αυτό βήμα βήμα, μπορείτε να το πληροφορηθείτε από τις οδηγίες του κατασκευαστή του Browser. Μπορείτε να διαγράψετε τα αποθηκευμένα αρχεία Cookies ανά πάσα στιγμή. Όταν δε χρησιμοποιείτε αρχεία Cookies, ενδέχεται να προκληθούν λειτουργικοί περιορισμοί στις προσφορές μας.

Όροι Χρήσης


Προστασία προσωπικών δεδομένων

Αντιμετωπίζουμε την προστασία των προσωπικών σας δεδομένων με σοβαρότητα και επιθυμούμε να αισθάνεστε ασφάλεια κάθε φορά που επισκέπτεστε τις ιστοσελίδες μας. Η προστασία της προσωπικής σας σφαίρας κατά την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων είναι σημαντικό ζήτημα για μας, το οποίο και λαμβάνουμε υπ’ όψιν στις εμπορικές μας συναλλαγές. Επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, τα οποία συλλέγονται κατά την επίσκεψη των ιστοσελίδων μας, σύμφωνα με τις διατάξεις τις νομοθεσίας περί προστασίας προσωπικών δεδομένων της χώρας στην οποία εδρεύει ο υπεύθυνος φορέας για την επεξεργασία των δεδομένων.

Συλλογή και επεξεργασία προσωπικών δεδομένων

Όταν βρίσκεστε συνδεδεμένοι με τις ιστοσελίδες μας, ο server μας αποθηκεύει το όνομα του παροχέα υπηρεσιών διαδικτύου, την ιστοσελίδα από την οποία συνδεθήκατε μαζί μας, όπως επίσης την ημερομηνία και τη διάρκεια της σύνδεσής σας. Επιπλέον, προσωπικά δεδομένα αποθηκεύονται μόνο σε περίπτωση που εσείς αναφέρεστε σε αυτά π.χ. στα πλαίσια της εγγραφής σας, μιας έρευνας, ενός διαγωνισμού ή σε σχέση με την εκτέλεση μίας σύμβασης.

Χρήση και μεταβίβαση προσωπικών δεδομένων

Χρησιμοποιούμε τα προσωπικά σας δεδομένα για σκοπούς τεχνικής διαχείρισης των ιστοσελίδων, διαχείρισης πελατολογίου, έρευνας προϊόντων και για σκοπούς marketing μόνο στον απαραίτητο βαθμό για κάθε περίπτωση ξεχωριστά. Δεδομένα, τα οποία αφορούν άτομα, μεταβιβάζονται στους εθνικούς φορείς και υπηρεσίες μόνο στα πλαίσια τα οποία προβλέπονται από τις διατάξεις αναγκαστικού εθνικού δικαίου.

Δικαίωμα επιλογής

Θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε τα στοιχεία σας, για να σας ενημερώνουμε για τα προϊόντα και της υπηρεσίες μας και ενδεχομένως να σας ζητήσουμε τη γνώμη σας γι αυτά. Εξυπακούεται ότι η συμμετοχή σε τέτοιες ενέργειες είναι απολύτως εθελοντική. Σε περίπτωση που διαφωνείτε, μπορείτε να μας το ζητήσετε ανά πάσα στιγμή, ώστε να εξαιρέσουμε τα στοιχεία σας. Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στην εκάστοτε ιστοσελίδα.

Εάν έχετε ερωτήσεις σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων, μπορείτε να επικοινωνήστε μαζί μας μέσω της σελίδας «επικοινωνία» ώστε να λύσουμε τις όποιες απορίες σας.