Όταν το Honda CR-V έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 1995, άλλαξε το τοπίο της αυτοκίνησης, ανοίγοντας τον δρόμο για μια νέα γενιά οικογενειακών αυτοκινήτων. Συνδυάζοντας την άνεση, την εκλεπτυσμένη σχεδίαση, την πρακτικότητα και την αποδοτικότητα ενός τυπικού σεντάν με τη δυνατότητα κίνησης παντός εδάφους ενός 4x4, το αρχικό CR-V πυροδότησε το πνεύμα της περιπέτειας που παραμένει ζωντανό ακόμα και 30 χρόνια μετά.
Σήμερα, τα μοντέλα compact crossover και SUV είναι παντού, αλλά όταν η Honda παρουσίασε το CR-V, δημιούργησε μια εντελώς νέα κατηγορία οχήματος. Ο συνδυασμός χαμηλού κόστους χρήσης, της εμπειρίας οδήγησης ενός οικογενειακού αυτοκινήτου με τις ικανότητες 4x4 κέρδισε αμέσως το κοινό, οδηγώντας σε πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις μόνο στην Ευρώπη.
Όταν παρουσιάστηκε, το CR-V ήταν το πρώτο SUV που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε εξολοκλήρου από την Honda. Από την αρχή αποτέλεσε καινοτόμα πρόταση, αναδεικνύοντας την τολμηρή και προσεγμένη σχεδίαση της μάρκας, προσφέροντας παράλληλα τη "χαρά της οδήγησης" σε κάθε της μοντέλο.
Η πρώτη γενιά παρουσίασε καινοτόμες τεχνολογίες, όπως το πλήρως αυτόματο σύστημα τετρακίνησης "Real Time 4WD", αλλά και εμβληματικά χαρακτηριστικά, όπως το αποσπώμενο πάτωμα του πορτμπαγκάζ που λειτουργούσε και ως τραπέζι πικνίκ.
Η επιτυχία ήταν άμεση, με το CR-V να θέτει νέα πρότυπα στην κατηγορία SUV, καθιστώντας το πρότυπο όχημα για τους εντυπωσιακούς του χειρισμούς και την ευχρηστία του. Καθώς οι ανταγωνιστές άρχισαν να ακολουθούν το παράδειγμά του μοντέλου, η Honda συνέχισε συνέχισε να ανεβάζει τον πήχη, με κάθε γενιά να διατηρεί το πλεονέκτημά της απέναντι στον ανταγωνισμό μέσα από συνεχή βελτίωση.
Για παράδειγμα, το CR-V ήταν από τα πρώτα μοντέλα της κατηγορίας που προσέφερε πλήρες υβριδικό σύστημα κίνησης, παρουσιάζοντας την τεχνολογία i-MMD της Honda το 2018. Ήταν επίσης πρωτοπόρο στον τομέα της ασφάλειας, με αποκορύφωμα το σύστημα Honda SENSING 360 στην τρέχουσα γενιά — ένα ολοκληρωμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού και ασφάλειας. Επιπλέον, όλες αυτές οι βελτιώσεις συνδυάστηκαν μαζί με μεγαλύτερη άνεση, σύμφωνα με τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση των αγοραστών για πιο premium προϊόντα υψηλής ποιότητας.
Τώρα, στην έκτη γενιά του, το πιο δημοφιλές SUV της Honda συνεχίζει να θέτει τον πήχη ψηλά για την κατηγορία του, συνδυάζοντας ευέλικτη, δυναμική οδήγηση με απίστευτη ευχρηστία. Το CR-V, που παρουσιάστηκε το 2023, είναι ιδανικό για την καθημερινότητα και για αποδράσεις του Σαββατοκύριακου, συνδυάζει στιβαρότητα και εκλεπτυσμένο σχεδιασμό τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, αυξημένη χρηστικότητα, προηγμένα συστήματα ασφαλείας και ένα εξελιγμένο υβριδικό σύστημα κίνησης, που προσφέρει μοναδική απόδοση και άνεση. Τρεις δεκαετίες μετά, το πνεύμα περιπέτειας του CR-V παραμένει ισχυρό όσο ποτέ.
Το "Θηρίο"
Το πιο άγριο CR-V από όλα, το "Θηρίο", είναι ένα SUV με τεράστιες διαφορές. Γνωστό ως CR-V Hybrid Racer, σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε από την Honda Performance Development και λειτουργεί ως κινητό εργαστήριο για την ηλεκτροκίνηση και την έρευνα βιώσιμων καυσίμων. Η εντυπωσιακή εξωτερική του εμφάνιση, η οποία έχει αεροδυναμική ρύθμιση, συνδυάζει το άνω μέρος ενός κανονικού μοντέλου παραγωγής (διατηρώντας ακόμη και την πανοραμική γυάλινη οροφή) με ένα προσαρμοσμένο κάτω μέρος από σύνθετο ανθρακονήματα που διαθέτει φουσκωμένα φτερά τροχών και έναν έντονο εμπρόσθιο διαχύτη.
Όπως και το τυπικό CR-V, το "Θηρίο" διαθέτει προηγμένο υβριδικό σύστημα κίνησης – αν και πολύ πιο ισχυρό. Βασισμένο σε μεγάλο βαθμό στον βραβευμένο κινητήρα της Honda INDYCAR, και τροφοδοτούμενο με 100% βιώσιμο αγωνιστικό καύσιμο Shell, ο twin-turbocharged 2.2-λιτρος V6 κινητήρας με 800PS υποστηρίζεται από έναν κινητήρα-γεννήτρια Empel που αντλεί ενέργεια από ένα σύστημα αποθήκευσης ενέργειας με υπερκαπασιτόρες Skeleton.
Honda CR-V MK1 (1995)
● Το CR-V σημαίνει ‘Compact Recreational Vehicle’
● Καινοτόμες επιλογές που περιλάμβαναν ακόμα και εξοπλισμό ντουζ (αντλία ψεκασμού νερού-power shower) που τοποθετείται στον χώρο αποσκευών
● Το καινοτόμο Real Time 4WD άλλαζε αυτόματα από κίνηση στους δύο στους τέσσερις τροχούς
Με τον πρωτοποριακό συνδυασμό άνεσης σεντάν και κόστους λειτουργίας, χώρου και πρακτικότητας ενός οικογενειακού αυτοκινήτου, με τις ικανότητες ενός 4x4, το CR-V ξεκίνησε μια επανάσταση όταν κυκλοφόρησε το 1995.
Στο εξωτερικό είχε χαρακτηριστικά σχεδιαστικά στοιχεία SUV, όπως χοντρά πλαστικά αμορτισέρ και φτερά, με αυξημένο ύψος ανάρτησης, ενώ τα χαρακτηριστικά κάθετα φώτα θα γίνονταν σήμα κατατεθέν του σχεδιασμού.
Επιπλέον στο εσωτερικό το CR-V περιλάμβανε εξίσου καινοτόμα χαρακτηριστικά, όπως αποσπώμενο δάπεδο του πορτμπαγκάζ που διπλασιαζόταν και λειτουργούσε για τραπέζι πικνίκ. Όταν αφαιρούνταν, αποκαλύπτονταν ένας πλαστικός αποθηκευτικός χώρος που μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση υγρών ή λασπωμένων αντικειμένων, όπως μπότες πεζοπορίας ή στολές καταδύσεων.
Honda CR-V MKII (2002)
● Πρώτο CR-V που ήταν διαθέσιμο με κινητήρα Diesel
● Διατήρησε το καινοτόμο δάπεδο του πορτμπαγκάζ που διπλασιαζόταν και λειτουργούσε για τραπέζι πικνίκ
Αξιοποιώντας την απίστευτη επιτυχία του αρχικού μοντέλου, η δεύτερη γενιά CR-V έθεσε νέα πρότυπα για την ολοένα και πιο ανταγωνιστική κατηγορία των μεσαίων SUV όταν κυκλοφόρησε το 2002. Σύμφωνο με το πρωτοποριακό πνεύμα του αρχικού CR-V, το δεύτερης γενιάς μοντέλο ήταν γεμάτο καινοτόμα χαρακτηριστικά. Αυτό περιλάμβανε την προσθήκη του εξελιγμένου και αποδοτικού κινητήρα Diesel 2.0i-CDTi για πρώτη φορά. Επιπλέον, τα πίσω καθίσματα μπορούσαν να μετακινηθούν εμπρός-πίσω για αύξηση του χώρου για τα πόδια, ενώ οι πλάτες τους μπορούσαν να κλίνουν έως 45 μοίρες. Μαζί με τους πλήρως ανακλινόμενους εμπρός καθίσματα, επέτρεπαν τη μετατροπή του εσωτερικού σε μια άνετη περιοχή για ξεκούραση.
Honda CR-V MK3 (2006)
● Προσθήκη προηγμένου μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων VTEC στον κινητήρα βενζίνης 2.0l της Honda.
● Χαμηλότερο κέντρο βάρους και 25% μεγαλύτερη διαδρομή για ακόμα μεγαλύτερη ευχέρεια
● Έξυπνα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα που επέτρεπαν τη μεταφορά δύο όρθιων ποδηλάτων βουνού
Με την πολυαναμενόμενη τρίτη γενιά του CR-V, η Honda ανέβασε ακόμα περισσότερο τον πήχη για ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της. Κυκλοφόρησε το 2006, με το νέο μοντέλο να προσφέρει ακόμα καλύτερους χειρισμούς, Με σπορ εμφάνιση που χαρακτηριζόταν από μία τολμηρή σχεδίαση «cab-forward» και η σχεδίαση των παραθύρων παρέπεμπε σε coupe, ενώ το ολυτελές εσωτερικό αντικατόπτριζε τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση για ποιοτικά και premium προϊόντα. Ωστόσο, το CR-V παρέμενε τόσο πρακτικό όσο πάντα. Ένα χαρακτηριστικό ήταν η «Double Deck» περιοχή αποσκευών, που διαθέτει έναν μεγάλο, αποσπώμενο πάτο που καθόταν πάνω από το δάπεδο του φορτίου και επέτρεπε την αποθήκευση αντικειμένων από κάτω χωρίς να χρειάζεται να αδειάσεις τη βαλίτσα για να την αποκτήσεις.
Honda CR-V MK4 (2012)
● Η τεχνολογία Real Time 4WD διαθέτει για πρώτη φορά ηλεκτρονικό έλεγχο
● Η εξέλιξη του 2015 παρουσίασε αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων εννέα σχέσεων
● Νέος κινητήρας 1.6 i-DTEC Diesel με εντυπωσιακή κατανάλωση 62,7 mpg
Η τέταρτη γενιά του CR-V προσέφερε ακόμη μεγαλύτερη ποιότητα, πρακτικότητα, εκλεπτυσμένη κατασκευή και αποδοτικότητα, με αυτή την ολοκαίνουρια έκδοση να γίνεται η πιο ασφαλής και εξελιγμένη μέχρι τότε.
Για παράδειγμα, τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν επιλέχθηκαν προσεκτικά για τις απαιτήσεις των ευρωπαϊκών αγορών, με μία υψηλής ποιότητας επένδυση στην κορυφή του ταμπλό να είναι εμπνευσμένο από το μοτίβο που μοιάζει με μάρμαρο που βρίσκεται στο ιαπωνικό βόειο κρέας Kobe.
Για πρώτη φορά, το CR-V ήταν διαθέσιμο με επιλογή κίνησης στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς, ενώ σε όλη την γκάμα οι εκπομπές CO2 μειώθηκαν κατά περίπου 12%.
Honda CR-V MK5 (2018)
● Το πρώτο Honda SUV στην Ευρώπη με υβριδικό σύστημα e:HEV
● Προστέθηκε η επιλογή επτά θέσεων στην εντυπωσιακή πρακτικότητα του CR-V
● Νέα επιλογή κινητήρα 1.5 VTEC TURBO με την απόσυρση του diesel από τη γκάμα
Όταν η πέμπτη γενιά του CR-V παρουσιάστηκε το 2018, το πρωτοπόρο μοντέλο είχε γίνει το SUV με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο. Παρά την απίστευτη δημοτικότητα του μοντέλου, η Honda δεν άφησε την επιτυχία να καταστείλει το καινοτόμο πνεύμα του. Πιο σημαντικό από όλα, για πρώτη φορά σε μοντέλο SUV της Honda στην Ευρώπη, το CR-V ήταν διαθέσιμο με την έξυπνη τεχνολογία Multi Mode Drive (i-MMD) το υβριδικό σύστημα κίνησης της μάρκας. Σύμφωνα με τη φιλοσοφία της Honda «Ασφάλεια για Όλους», το CR-V παρουσίασε για πρώτη φορά την τεχνολογία Honda Sensing™.
Honda CR-V MK6 (2023)
● Διαθέσιμο με υβριδικό σύστημα e:HEV και σύστημα φόρτισης e:PHEV
● Το Honda SENSING 360 –προσφέρει πλήρη κάλυψη ορατότητας και συμβάλλει στην αποφυγή συγκρούσεων
● Ένας από τους μεγαλύτερους χώρους φόρτωσης στην κατηγορία, με δάπεδο αποσκευών δύο επιπέδων για το μοντέλο e:PHEV
Με μια τολμηρή, στιβαρή εμφάνιση και εξαιρετικά επίπεδα πρακτικότητας, το τελευταίο Honda CR-V προσφέρει ανεπανάληπτη ασφάλεια, συνδεσιμότητα και άνεση. Διαθέσιμο σαν υβριδικό e:HEV με δυνατότητα φόρτισης, κάνει για πρώτη φορά την εμφάνισή του στην Ευρώπη, μαζί με τα προηγμένα συστήματα ασφάλειας Honda SENSING360.
Διαθέσιμο επίσης και σε υβριδική e:HEV έκδοση, που διαθέτει προηγμένο σύστημα τετρακίνησης, ενώ το μοντέλο e:PHEV με κίνηση στους εμπρός τροχούς προσφέρει έως και 79 χιλιόμετρα πλήρως ηλεκτρικής αυτονομίας.
Υλικά υψηλής ποιότητας χρησιμοποιούνται σε όλη την καμπίνα του CR-V, τα οποία σε συνδυασμό με την ρέουσα σχεδίαση συμβάλλουν στην δημιουργία μιας premium ατμόσφαιρας. Επίσης, ανεβάζει τον πήχη όσον αφορά τον χώρο φόρτωσης, την πρακτικότητα και τη λειτουργικότητα του εσωτερικού, καθιστώντας το ιδανική επιλογή για πελάτες με ενεργό τρόπο ζωής.