Η Honda παρουσίασε την προηγμένη προσέγγισή της για πιο βιώσιμο σχεδιασμό προϊόντων με την ευρωπαϊκή πρεμιέρα των τελευταίων ηλεκτροκίνητων αστικών οχημάτων - του αυτοκινήτου Sustaina-C και της μοτοσικλέτας Pocket Concept - στην Εβδομάδα Σχεδίου στο Μιλάνο. Τα δύο αυτά concept πρωταγωνίστησαν, μαζί με το σκούτερ SH125i ‘Vetro’ για να αποδείξουν την καινοτόμο χρήση υλικών και τη μοναδική αισθητική σχεδιασμού που μπορεί να δημιουργηθεί μειώνοντας τις εκπομπές CO2 κατά την διαδικασία παραγωγής στο εργοστάσιο Honda Italia Industriale στην Atessa της Ιταλίας. Αυτή η προσέγγιση αποτελεί κομμάτι της δέσμευσης της Honda για την επίτευξη της ουδετερότητας άνθρακα σε όλα τα προϊόντα και τις εταιρικές δραστηριότητες έως το 2050.
Όπως παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Japan Mobility Show του 2024, το Concept Sustaina-C εξερευνά πώς η κοινωνία μπορεί να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις των περιορισμένων πόρων. Συνοδεύεται από το Pocket Concept, μια συμπαγή μοτοσικλέτα που προσφέρει ευκολία στη μετακίνηση στην πόλη. Τα πάνελ κατασκευάζονται χρησιμοποιώντας ανακυκλωμένη ακρυλική ρητίνη από μεταχειρισμένα φώτα φρένων για τη δημιουργία των εξωτερικών πάνελ χωρίς τη χρήση βαφής, επιτρέποντας στη Honda να δημιουργήσει ένα μοναδικό, άβαφο φινίρισμα που δεν θα ήταν δυνατό με παραδοσιακά υλικά. Αυτή η προσέγγιση στα υλικά, μπορεί να μειώσει έως και 45% τις εκπομπές CO2 κατά την παραγωγή, ενώ επιτρέπει στα πάνελ να παραμένουν ανθεκτικά στις καιρικές συνθήκες με ελάχιστη υποβάθμιση από τον ήλιο.
Το μοντέλο που εκτίθεται στο Μιλάνο περιλαμβάνει ένα μαρμάρινο φινίρισμα μαύρου και άσπρου, που προκύπτει από την ανάμειξη χρωμάτων με διαφορετικά σημεία τήξης στα πάνελ κατά τη μορφοποίησή τους - δημιουργώντας ένα μαρμάρινο μοτίβο καθώς το υλικό σταθεροποιείται στο καλούπι. Εκτός από την εντυπωσιακή εμφάνιση, τα πάνελ των οχημάτων είναι ανθεκτικά σε ρωγμές και επανέρχονται στο αρχικό τους σχήμα μετά από ελαφρές συγκρούσεις, προσφέροντας επίσης υψηλή αντοχή στις καιρικές συνθήκες με ελάχιστη υποβάθμιση από την έκθεση στο φως του ηλίου.
Η εξαιρετική διαφάνεια της ακρυλικής ρητίνης επέτρεψε την κατασκευή της πίσω πόρτας του Sustaina-C Concept από ένα ενιαίο πάνελ που λειτουργεί ως οθόνη smartphone. Η οθόνη mini-LED έχει σχεδιαστεί για να επικοινωνεί με άλλους χρήστες του δρόμου μέσω απλών κειμένων ή εικόνων, προσφέροντας μια νέα διάσταση στον εξωτερικό σχεδιασμό των μελλοντικών οχημάτων.
Η ακρυλική ρητίνη που χρησιμοποιείται υποδεικνύει μια νέα προσέγγιση στη μελλοντική κυκλοφορία των πόρων. Αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Mitsubishi Chemical, όπου τα μεταχειρισμένα πίσω φώτα προέρχονται από οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους, τα οποία συνθλίβονται και επεξεργάζονται πριν διοχετευθούν στα πάνελ για το Sustaina-C Concept. Αυτή η προσέγγιση επιτρέπει στη Honda να μειώσει την εξόρυξη πόρων και να αναπτύξει ενεργειακά αποδοτικές, χαμηλών εκπομπών άνθρακα, προηγμένες τεχνολογίες ανακύκλωσης, δημιουργώντας μια κυκλική αλυσίδα αξίας από όχημα σε όχημα.
Ο Kento Ishii, εκπρόσωπος του Sustaina-C, δήλωσε: «Το Sustaina-C αποτελεί απόδειξη των δυνατοτήτων που ανοίγονται όταν υιοθετούμε πιο βιώσιμες πρακτικές. Αυτό ισχύει όχι μόνο για τα ίδια τα πάνελ, αλλά και για τα υλικά που δεν είναι ορατά προς τα έξω. Από πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά όπως το σασί έως ανακυκλωμένα υλικά για το εσωτερικό, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να κάνουμε τη διαφορά στον τρόπο κατασκευής των οχημάτων μας. Όλα αυτά μπορούν να επιτευχθούν χωρίς να μειώνεται η αισθητική τους – χρησιμοποιώντας νέα υλικά για να δημιουργήσουμε μια μοναδική αισθητική και να προσφέρουμε αυξημένη αξία στους πελάτες μας».
Η Honda ήδη ερευνά τρόπους για τη μείωση των εκπομπών CO2 στην παραγωγή προϊόντων της στην Ευρώπη, όπως αποδεικνύεται από την έκδοση ‘Vetro’ του δημοφιλούς σκούτερ SH125i που παράγεται στη Honda Italia Industriale. Το ‘Vetro’ είναι μια ειδική έκδοση με ημιδιαφανή άβαφα πράσινα πάνελ φέρινγκ. Οι διαδικασίες για τη χρήση αυτών των πάνελ στο εργοστάσιο της Atessa μειώνουν τις εκπομπές CO2 κατά 9,5% σε σύγκριση με τη βαφή τυπικών φέρινγκ.
Το νέο υλικό αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Honda Motor στην Ιαπωνία, το οποίο αποτελεί υποκατάστατο του παραδοσιακού πλαστικού ABS που χρησιμοποιείται για μη δομικά μέρη και εξαρτήματα, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση ενός κομψού, ενοποιημένου στυλ αμαξώματος. Το SH125i Vetro συνδυάζει κομψή εμφάνιση με πρακτικότητα και αποτελεσματικότητα, αποτελώντας το πρώτο μοντέλο Honda που κατασκευάστηκε στην Atessa και πληροί τους νέους στόχους εκπομπών EURO5+ – μια νομική απαίτηση για όλα τα νέα μοντέλα έως το τέλος του 2024.
Ο Marcello Vinciguerra, Διευθύνων Σύμβουλος της Honda Italia Industriale, δήλωσε: «Το SH125i Vetro δείχνει πόσο οι μικρές αλλαγές στα υλικά μπορούν να έχουν σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη. Εργαζόμαστε σκληρά στο εργοστάσιό μας στην Atessa για να βελτιώσουμε την αποδοτικότητα των παραγωγικών μας μεθόδων, μειώνοντας τις εκπομπές που δημιουργούμε. Είμαστε ενθουσιασμένοι με τη δυνατότητα να συμβάλουμε στην επίτευξη των παγκόσμιων στόχων ουδετερότητας άνθρακα της Honda μέσω συνεχούς καινοτομίας και ανάπτυξης προϊόντων».
Η μείωση των εκπομπών CO2 της Honda μέσω της χρήσης καινοτόμων υλικών, όπως το SH125i Vetro, αποτελεί μόνο ένα βήμα για την εταιρεία στην Ευρώπη προς τον παγκόσμιο στόχο της για ουδετερότητα άνθρακα σε όλα τα προϊόντα και τις εταιρικές δραστηριότητες έως το 2050. Κεντρική θέση σε αυτή την προσπάθεια κατέχει η πρωτοβουλία της Honda 'Triple Action to Zero', που στοχεύει στην ουδετερότητα άνθρακα, τη χρήση καθαρής ενέργειας και την κυκλοφορία των πόρων, επιδιώκοντας τη δημιουργία κυκλικής χρήσης πόρων από όχημα σε όχημα και την εφαρμογή έως και 100% βιώσιμων υλικών. Τα concepts Sustaina-C και Pocket αποτελούν πρώιμα παραδείγματα για το πώς θα μπορούσε να μοιάζει το μέλλον.
Η Victoria Friend, Επικεφαλής του Τμήματος Συμμόρφωσης και Βιωσιμότητας Προϊόντων, Honda Motor Europe, δήλωσε: «Τα Concepts Sustaina-C, Pocket και SH125i Vetro ενσωματώνουν την αλλαγή που επιδιώκουμε, επιταχύνοντας τη μετάβασή μας από ένα μοντέλο μαζικής παραγωγής σε ένα κυκλικό μοντέλο. Αυτό δεν συμβαίνει από τη μια μέρα στην άλλη, αλλά με μικρά βήματα όπως αυτά στο εργοστάσιο της Atessa, μπορούμε να εφαρμόσουμε όλο και πιο αποτελεσματικά μέτρα που θα μας βοηθήσουν στην πορεία προς την ουδετερότητα άνθρακα για τα προϊόντα και τις δραστηριότητές μας έως το 2050».
Με τίτλο "Garden of Ideas" στην έκθεση του Vanity Fair Italia κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Σχεδίου στο Μιλάνο, το περίπτερο της Honda βρισκόταν στην αυλή του Museo Diocesano. Οι εξωτερικοί τοίχοι ήταν σχεδιασμένοι με καθρέφτη για να συνδυάζονται αρμονικά με το ιστορικό περιβάλλον, ενώ ένα ιριδίζον παράθυρο πλήρους πλάτους δημιουργούσε έναν φυσικό χώρο, ο οποίος συμβόλιζε το ζήτημα της βιωσιμότητας που είχε τον κεντρικό ρόλο στην παρουσίαση. Στο εσωτερικό, οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τα τρία μοντέλα της Honda, και να γνωρίσουν της διαδικασίας κατασκευής του Sustaina-C Concept, παρακολουθώντας τη πορεία της ακρυλικής ρητίνης από τα μεταχειρισμένα πίσω φώτα στο πλαίσιο του αμαξώματος του οχήματος.