Engine room
7/1/2025
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

Η Honda παρουσίασε σε παγκόσμια πρεμιέρα τα πρωτότυπα, Honda 0 Saloon και Honda 0 SUV στην CES 2025 – μαζί με το ASIMO OS, ένα πρωτότυπο λειτουργικό σύστημα οχημάτων

●Η Honda παρουσίασε σε παγκόσμια πρεμιέρα δύο πρωτότυπα μοντέλα της σειράς Honda 0, το Honda 0 Saloon και το Honda 0 SUV.

● Επιπρόσθετα παρουσιάστηκε το ASIMO OS ένα πρωτότυπο λειτουργικό σύστημα οχημάτων, το οποίο θα εγκατασταθεί στα μοντέλα της σειράς Honda 0.

●Η Honda θα επεκτείνει άμεσα την παγκόσμια εφαρμογή της αυτοματοποιημένης οδήγησής της στο Επίπεδο 3 (λειτουργία χωρίς την ανάγκη παρακολούθησης από τον οδηγό) μέσω της σειράς Honda 0, επιδιώκοντας να γίνει η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που θα προσφέρει πλήρη αυτόνομη οδήγηση σε όλες τις συνθήκες οδήγησης αναπτύσσοντας νέες δυνατότητες στην αυτοκίνηση.

●Η Honda και η Renesas Electronics Corporation υπέγραψαν συμφωνία για την ανάπτυξη ενός συστήματος υψηλής απόδοσης -on-chip (SoC) για τα μοντέλα της επόμενης γενιάς της σειράς Honda 0, το οποίο θα κυκλοφορήσει στα τέλη της δεκαετίας του 2020.

 

ΛΑΣ ΒΕΓΚΑΣ, Νεβάδα, ΗΠΑ, 7 Ιανουαρίου 2025 – Η Honda παρουσίασε σήμερα στην CES 2025 σε παγκόσμια πρεμιέρα δύο πρωτότυπα μοντέλα– το Honda 0 Saloon και το Honda 0 SUV –που αντιπροσωπεύουν την σειρά Honda 0 και αναμένεται να κυκλοφορήσουν στην παγκόσμια αγορά το 2026. Η εταιρεία παρουσίασε επίσης το πρωτότυπο λειτουργικό σύστημα οχημάτων (OS), το ASIMO OS, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί στην παγκόσμια αγορά, στην κατηγορία EV.

Honda 0 Saloon

Έπειτα από την συνεχή εξέλιξη του πρωτότυπου μοντέλου που παρουσιάστηκε πέρυσι στην CES 2024, το νέο πρωτότυπο Honda 0 Saloon αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την προώθηση του στην αγορά το 2026. Διατηρώντας τον ίδιο σχεδιασμό του πρωτότυπου μοντέλου, το Honda 0 Saloon διαθέτει τόσο χαμηλό ύψος όσο και σπορ στυλ που ξεχωρίζει το Saloon από άλλα EV και έναν μεγαλύτερο εσωτερικό χώρο από ό,τι θα περίμενε κανείς με βάση τις εξωτερικές διαστάσεις.

 Το Honda 0 Saloon, το κορυφαίο μοντέλο της σειράς Honda 0, θα βασίζεται σε μια νέα αποκλειστική πλατφόρμα EV και θα ενσωματώνει τεχνολογίες επόμενης γενιάς που ενσαρκώνουν τη φιλοσοφία “Thin, Light, and Wise” (Λεπτό, Ελαφρύ και Έξυπνο).

Στην CES 2025, η Honda εστιάζει στην εισαγωγή ορισμένων τεχνολογιών και χαρακτηριστικών που ενισχύουν την αξία «Wise» του Honda 0 Saloon. Αυτό περιλαμβάνει την εξαιρετικά αξιόπιστη τεχνολογία αυτοματοποιημένης οδήγησης Επιπέδου 3, την οποία πρώτα η Honda χρησιμοποίησε στην πράξη, καθώς και την «προσωπική βελτιστοποίηση» που θα προσφέρει μια εμπειρία στην αυτοκίνηση προσαρμοσμένη για κάθε χρήστη, η οποία θα γίνει δυνατή με το ASIMO OS. 

Το μοντέλο παραγωγής του Honda 0 Saloon έχει προγραμματιστεί να λανσαριστεί πρώτα στην αγορά της Βόρειας Αμερικής το 2026, ενώ θα ακολουθήσου η Ιαπωνία και η Ευρώπης.

Honda 0 SUV

Βασισμένο στο πρωτότυπο μοντέλο Space-Hub που παρουσιάστηκε στην CES 2024, το Honda 0 SUV είναι ένα μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικό SUV που αντιπροσωπεύει το πρώτο μοντέλο της σειράς Honda 0. Με την εφαρμογή της φιλοσοφίας «Thin, Light, and Wise» σε ένα SUV, ο εσωτερικός χώρος αυξήθηκε περαιτέρω και επιτεύχθηκε μια ευρύχωρη καμπίνα με εξαιρετικά καθαρό και απεριόριστο οπτικό πεδίο με μεγάλη ευελιξία.

Παράλληλα με τη μεγάλη ποικιλία τεχνολογιών επόμενης γενιάς, το Honda 0 SUV εφαρμόζει τεχνολογίες σταθεροποίησης και εκτίμησης στάσης με 3D αισθητήρες, βασισμένες στην τεχνολογία ρομποτικής της Honda, το οποίο αναμένεται να διευκολύνει τον οδηγό σε διάφορες οδηγικές συνθήκες.

Το Honda 0 SUV έχει προγραμματιστεί να παρουσιαστεί πρώτα στην αγορά της Βόρειας Αμερικής το πρώτο εξάμηνο του 2026 και μετά στις παγκόσμιες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ιαπωνίας και της Ευρώπης.

Λειτουργικό Σύστημα ASIMO OS


Τα μοντέλα της σειράς Honda 0 θα εξοπλιστούν με το ASIMO OS, ένα πρωτότυπο λειτουργικό σύστημα οχημάτων που αναπτύχθηκε από τη Honda, το οποίο θα αποτελεί την κύρια τεχνολογία για την επίτευξη της αξίας "Wise" της παγκόσμιας σειράς EV.

Το ASIMO ήταν ένα ανθρωποειδές ρομπότ ικανό για αυτόνομο περπάτημα, που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της έρευνας θεμελιωδών τεχνολογιών της Honda, με στόχο τη βοήθεια των ανθρώπων και τη συνύπαρξη με αυτούς στην κοινωνία. Η Honda ξεκίνησε την έρευνα και ανάπτυξη ρομποτικής το 1986 και παρουσίασε το ASIMO το 2000, καθιστώντας το ένα εμβληματικό στοιχείο στον τομέα της ρομποτικής από τη δεκαετία του 2000 έως το 2010, αγαπητό σε ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.

Ακόμη και μετά τη λήξη της ανάπτυξης του ASIMO, η Honda συνέχισε εξελίσσει τις τεχνολογίες ρομποτικής της, συμπεριλαμβανομένων αυτών που αναγνωρίζουν εξωτερικά περιβάλλοντα και ελέγχουν αυτόνομες συμπεριφορές, επιτρέποντας στο ASIMO να κατανοεί τις προθέσεις των ανθρώπων γύρω του. Συνδυάζοντας αυτές τις τεχνολογίες ρομποτικής με προηγμένες τεχνολογίες νοημοσύνης για τη σειρά Honda 0, η εταιρεία επιδιώκει να προσφέρει μοναδική αξία για οχήματα που καθορίζονται από λογισμικό (SDVs).

Ως πλατφόρμα λογισμικού, το ASIMO OS θα εφαρμόζει ολοκληρωμένο έλεγχο των ηλεκτρονικών μονάδων ελέγχου (ECUs) για συστήματα οχημάτων, όπως τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης/υποβοήθησης οδηγού (AD/ADAS) και το σύστημα ψυχαγωγίας (IVI).

Οι λειτουργίες και οι υπηρεσίες θα βελτιώνονται σύμφωνα με τις προτιμήσεις και τις ανάγκες κάθε χρήστη εξ αποστάσεως (OTA) μέσω συνεχών ενημερώσεων λογισμικού ακόμα και μετά την αγορά του οχήματος. Οι λειτουργίες και οι υπηρεσίες που υπόκεινται σε συνεχείς ενημερώσεις περιλαμβάνουν εκείνες που ενισχύουν την αξία του «χώρου» και της ψηφιακής εμπειρίας χρήστη (UX), εξασφαλίζοντας μια ευχάριστη και άνετη εμπειρία μετακίνησης. Επίσης, περιλαμβάνουν ολοκληρωμένο έλεγχο δυναμικών στοιχείων μοναδικών για τη Honda, που καθορίζουν την απόλαυση της οδήγησης, επιτρέποντας στον οδηγό να νιώθει ότι γίνεται ένα με το όχημα.

Τεχνολογία Αυτόνομης Οδήγησης (AD)


Το 2021, η Honda έγινε ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο που έθεσε σε πρακτική χρήση εξοπλισμό αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3, με την κυκλοφορία του ολοκαίνουργιου Legend, εξοπλισμένου με το Honda SENSING Elite, το οποίο πιστοποιήθηκε για αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3 (eyes-off) και υπό όρους αυτοματοποιημένη οδήγηση σε περιορισμένες περιοχές.

Η Honda ανέπτυξε το Honda SENSING Elite για να θέσει την τεχνολογία AD σε πρακτική χρήση, προβλέποντας όλες τις συνθήκες και σενάρια οδήγησης, βασιζόμενη στην αρχή, ότι πέρα από τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, η τεχνολογία AD της Honda πρέπει να εξαλείψει πλήρως τα ατυχήματα που οι άνθρωποι θεωρούν ότι «ένας οδηγός θα μπορούσε να αποφύγει».

Η Honda πιστεύει ότι η ευρεία χρήση της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης θα οδηγήσει στη μελλοντική επίτευξη μηδενικών θανάτων από τροχαία ατυχήματα. Βασισμένη σε αυτήν την πεποίθηση, η Honda θα επιδιώξει να προσφέρει οικονομικά προσιτά οχήματα αυτόνομης οδήγησης σε περισσότερους πελάτες σε όλο τον κόσμο μέσω της σειράς Honda 0.

Για να το επιτύχει αυτό, η Honda έχει εφαρμόσει μια πρωτότυπη τεχνολογία AI, η οποία συνδυάζει την τεχνολογία μη εποπτευόμενης μάθησης*¹ της Helm.ai και τα μοντέλα συμπεριφοράς έμπειρων οδηγών. Αυτό επιτρέπει στο AI να μαθαίνει με μικρότερες ποσότητες δεδομένων και να επεκτείνει αποτελεσματικά το εύρος των συνθηκών όπου η αυτόνομη οδήγηση και η υποβοήθηση οδηγού μπορούν να είναι διαθέσιμες.

Επιπλέον, η Honda θα εφαρμόσει τη δική της συνεργατική τεχνητή νοημοσύνη (cooperative AI), που αναπτύχθηκε μέσω έρευνας για την αλληλεπίδραση ανθρώπων και κινητικότητας, με στόχο τη βελτίωση της ακρίβειας στη συνεργατική συμπεριφορά, όπως η παραχώρηση προτεραιότητας σε άλλους στο δρόμο, κάτι που είναι δύσκολο ακόμη και για έναν κανονικό οδηγό. Με την εφαρμογή αυτών των προηγμένων τεχνολογιών, η Honda θα επιτύχει ένα ιδιαίτερα αξιόπιστο σύστημα υποβοήθησης οδηγού, ικανό να ανταποκρίνεται γρήγορα και κατάλληλα σε απρόβλεπτες καταστάσεις, όπως ένα ζώο που τρέχει ξαφνικά στο δρόμο ή ένα αντικείμενο που πέφτει στο οδόστρωμα.

Τα μοντέλα της σειράς Honda 0 θα εξοπλιστούν με ένα σύστημα που θα επιτρέπει την επέκταση του εύρους των συνθηκών οδήγησης όπου η υποβοήθηση οδηγού και η αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3 θα είναι διαθέσιμες. Αυτή η επέκταση θα ξεκινήσει με την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης σε αυτοκινητόδρομους και θα συνεχιστεί μέσω ενημερώσεων OTA.

Με την αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3, το όχημα θα αναλαμβάνει την οδήγηση, επιτρέποντας στον οδηγό να εκτελεί μια «δευτερεύουσα εργασία» κατά τη διάρκεια της διαδρομής του, είτε να παρακολουθεί μια ταινία είτε να συμμετέχει εξ αποστάσεως σε μια συνάντηση. Η Honda θα προχωρήσει ακόμη περισσότερο τις τεχνολογίες της και θα γίνει ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που θα επεκτείνει τη χρήση των λειτουργιών αυτονομίας σε όλες τις συνθήκες οδήγησης, ανοίγοντας νέες δυνατότητες για την αυτοκίνηση.

Ανάπτυξη SoC αφιερωμένου στη σειρά Honda 0


Η Honda και η Renesas Electronics Corporation (Renesas) ανακοίνωσαν μια συμφωνία για την ανάπτυξη ενός συστήματος υψηλής απόδοσης σε τσιπ (SoC), που θα επιτρέψει την υλοποίηση των μελλοντικών οχημάτων καθορισμένων από λογισμικό (SDVs) που η Honda σκοπεύει να επιτύχει με τα μοντέλα της σειράς Honda 0.

Για τα μοντέλα επόμενης γενιάς, που θα κυκλοφορήσουν στα τέλη της δεκαετίας του 2020, η Honda θα υιοθετήσει μια κεντρική αρχιτεκτονική E&E, η οποία θα συνδυάζει πολλαπλές ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου (ECUs), υπεύθυνες για τον έλεγχο των συστημάτων του οχήματος, σε μία και μόνο κεντρική ECU. Αυτή θα λειτουργεί ως η "καρδιά" του SDV, και θα διαχειρίζεται διάφορα συστήματα του οχήματος, όπως η αυτόνομη οδήγηση/συστήματα υποβοήθησης οδηγού (AD/ADAS), ο έλεγχος του συστήματος μετάδοσης και οι λειτουργίες άνεσης. Για την επίτευξη αυτού, η ECU απαιτεί ένα SoC που να παρέχει υψηλότερη επεξεργαστική απόδοση από τα παραδοσιακά συστήματα, μειώνοντας παράλληλα την αύξηση στην κατανάλωση ενέργειας.

Για να ικανοποιήσουν αυτές τις απαιτήσεις, η Honda και η Renesas θα υλοποιήσουν ένα σύστημα που θα χρησιμοποιεί την τεχνολογία multi-die chiplet², συνδυάζοντας τη γενική σειρά SoC πέμπτης γενιάς (Gen 5) R-Car X5 της Renesas με έναν επιταχυντή AI, βελτιστοποιημένο για AI λογισμικό που έχει αναπτυχθεί ανεξάρτητα από τη Honda. Με αυτόν τον συνδυασμό, οι δύο εταιρείες στοχεύουν στην ανάπτυξη ενός συστήματος που θα επιτυγχάνει μία από τις κορυφαίες επιδόσεις AI στον κλάδο, με απόδοση 2,000 TOPS³ (Sparse) και ενεργειακή απόδοση 20 TOPS/W.


Υποσημειώσεις:
¹ Η μη εποπτευόμενη μάθηση είναι μία από τις μεθόδους μηχανικής μάθησης που υποστηρίζουν την τεχνητή νοημοσύνη (AI). Σε αντίθεση με τη μάθηση υπό εποπτεία, όπου η AI μαθαίνει τις σωστές απαντήσεις από δεδομένα εισόδου με προκαθορισμένες ετικέτες ή οδηγίες, η μη εποπτευόμενη μάθηση επιτρέπει στην AI να μαθαίνει χωρίς να της παρέχονται οι σωστές απαντήσεις, αντλώντας μοτίβα και μοναδικά χαρακτηριστικά από μη προκαθορισμένες ετικέτες ή οδηγίες αλλά αυτόνομα.
² Τεχνολογία που επιτρέπει την κατασκευή ενός συστήματος με τον συνδυασμό πολλαπλών τσιπ (dies) με διαφορετικές λειτουργίες.
³ Οι Tera Operations Per Second (TOPS) είναι ένα μέτρο της απόδοσης επεξεργασίας AI, που μετρά τον αριθμό των λειτουργιών που μπορούν να εκτελεστούν ανά δευτερόλεπτο. Βασίζεται σε αραιά (Sparse) μοντέλα AI.

 

 

Configurator
ΦΤΙΑΞΤΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ HONDA
Επιλέξτε ένα μοντέλο και φτιάξτε το Honda των ονείρων σας
ΦΤΙΑΞΤΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ HONDA
Book a test drive
ΚΛΕΙΣΤΕ ΕΝΑ TEST DRIVE
Κλείστε ένα test drive με τo αγαπημένo σας HONDA
ΚΛΕΙΣΤΕ ΕΝΑ TEST DRIVE
Dealers
ΣΗΜΕΙΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ
Διαλέξτε το κατάστημα ή συνεργείο που σας εξυπηρετεί.
ΣΗΜΕΙΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ
Brochure
ΦΥΛΛΑΔΙΑ
Κατεβάστε ένα φυλλάδιο ή τιμοκατάλογο
ΦΥΛΛΑΔΙΑ