Οι ιδρυτές της Honda
"Τα όνειρα δίνουν νόημα στη ζωή.
Να γιατί, μέχρι το θάνατο, θα συνεχίζω να θέτω στον εαυτό μου νέες προκλήσεις. Πρέπει να πραγματοποιούμε τα όνειρά μας.”
Soïchiro HONDA
"Θα απογοητευόμουν αν είχε αρχίσει να μιλάει για κέρδη. Θα σήμαινε ότι τον ενδιέφερε ο προσωπικός πλουτισμός. Ήταν μια σπουδαία προσωπικότητα, προορισμένη για ένα σημαντικό ρόλο. Ήταν σαν όλοι εμείς να είχαμε δευτερεύοντες ρόλους και να έπρεπε να δημιουργήσουμε ένα θέατρο -μια εταιρεία- για να μπορέσει ο πρωταγωνιστής να ανέβει στη σκηνή."
Takeo FUJISAWA
Soichiro Honda
Γεννημένος στις 17 Νοεμβρίου του 1906 στο Komyo, στην καρδιά της Ιαπωνίας, ο Soichiro Honda ήταν ο μεγαλύτερος από τα εννιά αδέλφια του. Ο πατέρας του επισκεύαζε ποδήλατα. Έμαθε τη δουλειά σαν μαθητευομένους σε ένα γκαράζ του Τόκιο.
Πολύ δουλευταράς, δεν άντεχε όμως τη σκληρότητα των κοινωνικών συνθηκών που ακόμα κυριαρχούσαν στην Ιαπωνία εκείνης της εποχής. Το 1925 ο εργοδότης του Yuzo Sakakibara του πρότεινε την ιδέα να κατασκευάσει ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο ξεκινώντας από έναν σκελετό Mitchell του 1916, προσθέτοντάς του έναν κινητήρα αεροπλάνου Curtis-Wright V-8 των 8 λίτρων. Για τον Soichiro ήταν ένα εξαίρετο εγχείρημα. Κατασκεύασε μόνος του το μεγαλύτερο μέρος των εξαρτημάτων, λαξεύοντας ιδιαίτερα τις ακτίνες των ξύλινων τροχών.
Για τις οβάλ πίστες με στροφές υπερυψωμένες αριστερά, ο Soichiro κατασκεύασε αγωνιστικά αυτοκίνητα εφοδιασμένα με κινητήρες off center Ford. Κινούμενος με πνεύμα καινοτομίας, δοκίμασε την υπερτροφοδότηση, εγκατέστησε επιπρόσθετα ψυγεία αυτοκινήτου, συναρμολόγησε καθίσματα με ενισχυμένες βαλβίδες και συνέλεξε επιτυχίες τόσο ως μηχανικός όσο ως οδηγός. Κινδύνεψε να θέσει τέλος στην καριέρα του το 1936 κατά τη διάρκεια του All-Japan Speed Rally, όταν μετά από σύγκρουση με έναν άλλο διαγωνιζόμενο εκτοξεύτηκε από το όχημα. Τη γλίτωσε φθηνά με μια εξάρθρωση πλάτης, ένα σπασμένο καρπό και μερικά τραύματα στο πρόσωπο που του άφησαν βαθιές ουλές. Τρέχοντας με τον αδελφό του, έφτασε μια μέση ταχύτητα αγώνα ίση με 120 χλμ./ώρα (75 mph), ρεκόρ στην Ιαπωνία για περίπου 20 χρόνια.
Τον Οκτώβρη του 1946 ίδρυσε το Ίδρυμα Τεχνολογικής Έρευνας Honda (Honda Technical Research Institute) που έγινε στη συνέχεια Honda Motor Company. Σε αντίθεση με τους περισσότερους της εποχής του, ο Soichiro Honda ήταν μια ανοιχτή προσωπικότητα και υποστήριζε ότι η “μη υπακοή” ήταν απαραίτητο χαρακτηριστικό για έναν καλλιτέχνη ή νεωτεριστή. Επέμενε στις θετικές πλευρές των εργασιακών σχέσεων στο εσωτερικό της Εταιρείας, που στηριζόταν στην αξιοκρατία.
Ο Soichiro Honda εγκατέλειψε την προεδρία της εταιρείας του το 1973. Έλεγε χαρακτηριστικά ότι μια εταιρεία μπορούσε να συνεχίζει να ευημερεί μόνο αν ο πρώην Διευθυντής έκανε μονάχα μερικές σπάνιες εμφανίσεις.
Αφοσιώθηκε στο Ίδρυμα Honda, η αποστολή του οποίου συνίστατο στη δημιουργία μιας αρμονικής σχέσης μεταξύ Τεχνολογίας και Οικολογίας. Υπήρξε αντιπρόεδρος του Εμπορικού Επιμελητηρίου και Βιομηχανίας του Τόκιο και του Συνδέσμου Αυτοκινητοβιομηχανιών Ιαπωνίας. Ο Soichiro Honda πέθανε τον Αύγουστο του 1991.
Takeo Fujisawa
Ο μεγάλος σεισμός του Kanto το 1923 σκότωσε 140.000 ανθρώπους, ερημώνοντας το Τόκιο και καταστρέφοντας το κατάστημα της οικογένειας Fujisawa. Ως εκ τούτου ο Takeo πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της παιδικής του ηλικίας στην ένδεια. Έπιασε δουλειά σε ένα χαλυβουργείο όπου σύντομα έκανε καριέρα, και σε ηλικία μόλις 27 ετών ανέλαβε τη διεύθυνση της επιχείρησης.
Σε ηλικία 42 ετών συνάντησε τον Soichiro Honda, ο οποίος ήταν σε αναζήτηση εμπορικού συνεργάτη και συμπορεύτηκε μαζί του. Ο Takeo αποδείχτηκε ο άνθρωπος κλειδί της νέας εταιρείας, όταν από τις πρώτες κιόλας επιτυχίες των μοτοσυκλετών Honda, κατάφερε να πείσει τους αντιπροσώπους να πληρώσουν τα αυτοκίνητα προκαταβολικά. Έτσι, τα αποθέματα κεφαλαίου που αποκτήθηκαν από τους διανομείς τη δεκαετία του ΄50 αποτέλεσαν για την Honda την απαραίτητη εγγύηση για την εκκίνηση του επενδυτικού προγράμματος σε εργοστάσια και μηχανήματα.
Ήταν ο Fujisawa που οργάνωνε το πρόγραμμα Marketing της Honda. To 1950 η Ιαπωνία αριθμούσε μόνο 400 αντιπροσώπους μοτοσυκλετών, έναντι 55.000 λιανοπωλητών ποδηλάτων. Ο Fujisawa υπέγραψε μαζί τους τη δέσμευση για την εμπορική προώθηση μιας μοτοσυκλέτας με κινητήρα –την Cub τύπου F –ανοίγοντας έτσι μια νέα μαζική Αγορά και δίνοντας την ευκαιρία σε πολλούς αντιπροσώπους να πωλούν επαγγελματικά μοντέλα.
Ιθύνων νους της τεράστιας επέκτασης της Εταιρείας, ο Takeo Fujisawa θέλησε να βγει στη σύνταξη μαζί με τον Soichiro Honda, με την ευκαιρία της επετείου των 25 χρόνων από τη δημιουργία της Honda Motor τον Σεπτέμβρη του 1973. Ο Takeo Fujisawa πέθανε το Ιανουάριο του 1989.