Από τότε που κυκλοφόρησε η πρώτη γενιά (ΕΚ9) το 1997, το Civic Type R φημίζεται για τους ισχυρούς, υψηλής απόκρισης και υψηλόστροφους κινητήρες του.
Ο αναβαθμισμένος κινητήρας υποστηρίζεται από μεγάλο αριθμό τεχνολογιών προερχόμενων από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αυτές βελτιώνουν περαιτέρω την ισχύ, τη ροπή και την απόκριση υπερβαίνοντας τις δυνατότητες ακόμη και της έκδοσης Limited Edition του προηγούμενου μοντέλου.
Με τη μείωση του αριθμού των πτερυγίων της φτερωτής και τη βελτίωση του σχήματος και της διαμέτρου τους, η αδράνεια μέσα στον συμπιεστή έχει μειωθεί. Το επανασχεδιασμένο περίβλημα είναι μικρότερο και πιο συμπαγές συγκριτικά με του προκατόχου του συνεισφέροντας στην υψηλότερη απόδοση και απόκριση του υπερτροφοδότη..
Το νέο μοντέλο διαθέτει βελτιωμένο σύστημα ελέγχου θερμοκρασίας και ψύξης του αέρα μέσω ενός αναβαθμισμένου intercooler, εξασφαλίζοντας συνεχή, βέλτιστη απόδοση σε υψηλά φορτία χάρη στο μεγαλύτερο κατά 48% άνοιγμα που προσφέρει η νέα σχεδίαση της μάσκας και του προφυλακτήρα. Η αναβαθμισμένη εισαγωγή έχει μεγαλύτερη διάμετρο που επιτρέπει αύξηση της εισροής αέρα κατά 10%.
Το αναθεωρημένο σύστημα εξαγωγής αυξάνει τη ροή των καυσαερίων κατά 13% σε σχέση με πριν, μειώνοντας την ανάστροφη πίεση και επιτρέποντας την πιο αποδοτική λειτουργία του κινητήρα. Το σύστημα ολοκληρώνεται με έναν νέας σχεδίασης τελικό σιγαστήρα με τρεις απολήξεις εξαγωγής και ενεργή βαλβίδα για ακόμα πιο ελεύθερη ροή καυσαερίων. Οι παρεμβάσεις στη διαμόρφωση του ήχου απογειώνουν την ακουστική αίσθηση για μία ακόμα πιο συναρπαστική εμπειρία οδήγησης.
Ένα νέο ελαφρύτερο κατά 18% βολάν μειώνει την αδράνεια κατά 25% και αυξάνει την απόκριση του VTEC TURBO. Παράλληλα το αναβαθμισμένο σύστημα rev-match με auto blip εξασφαλίζει τέλειο συγχρονισμό στροφών στα ανεβάσματα και κατεβάσματα των ταχυτήτων, βοηθώντας στο «ζύγισμα» του αυτοκινήτου κατά την είσοδο στις στροφές. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην αλλαγή από 2η σε 1η ταχύτητα. Το ανθεκτικό κιβώτιο έχει επίσης αποκτήσει έναν επιλογέα με ελάχιστους τζόγους, βελτιστοποιημένες διαδρομές, καθώς και έναν μοναδικό για το Type R μηχανισμό σύνδεσης του κιβωτίου με τον επιλογέα για πιο ομαλές αλλαγές.
Με έξυπνες παρεμβάσεις βελτίωσαν την αεροδυναμική απόδοση και κατάφεραν να αυξήσουν το κάθετο αεροδυναμικό φορτίο. Η κάθετη δύναμη που επιτυγχάνεται είναι αυξημένη κατά 900 N σε σύγκριση με το υβριδικό CIVIC όταν κινείται με ταχύτητα 200 km/h. Οι νέες τροποποιήσεις δημιουργούν περισσότερη κάθετη δύναμη από το προηγούμενο μοντέλο TYPE R, σε συνδυασμό με μειωμένη αεροδυναμική αντίσταση. Η λειτουργική σχεδίαση των επιφανειών είναι προϊόν συνεργασίας με επίλεκτα μέλη του παγκόσμιου δικτύου προμηθευτών της Honda από τον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού – όπως η J.A.S. Motorsport, προμηθευτής του WTCR, καθώς και μηχανικοί του Super GT από τις εγκαταστάσεις του HRD στην Sakura.
Η μπροστινή ανάρτηση Dual Axis Strut, έχει τροποποιηθεί με νέους κάτω βραχίονες βελτιωμένου σχήματος και ακαμψίας, πετυχαίνοντας αύξηση της σταθερότητας της γωνίας κάμπερ κατά 16% σε σχέση με την προηγούμενη γενιά Type R. Η γεωμετρία του μπροστινού τμήματος έχει αναθεωρηθεί με ακρίβεια χιλιοστού προκειμένου να φιλοξενήσει τα ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S διαστάσεων 265/30R19 και να υποστηρίξει την αυξημένη ροπή του κινητήρα.
Τα ενεργητικά προσαρμοζόμενα αμορτισέρ έχουν διατηρηθεί από την προηγούμενη γενιά, αλλά τώρα διαθέτουν νέα ρύθμιση για βελτιστοποιημένο έλεγχο των κλίσεων κατά τον διαμήκη και εγκάρσιο άξονα.
Το μεγαλύτερο κατά 35 mm μεταξόνιο, σε σύγκριση με το προηγούμενο Type R, και η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων της βασικής έκδοσης συνδυάζονται με ένα πολύ φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο με στόχο της επίτευξη καλύτερης σταθερότητας στις στροφές σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η βελτίωση αυτή είναι προϊόν αλλεπάλληλων δοκιμών τόσο στην Autobahn όσο και στο Nürburgring.
Για να καταστήσει το αμάξωμα πιο άκαμπτο, η Honda έχει αυξήσει σημαντικά τη χρήση δομητικών συγκολλήσεων σε όλο το πλαίσιο. Χρησιμοποιήθηκε 3,8 φορές περισσότερη κόλλα σε σύγκριση με το προηγούμενο Type R, με τους μηχανικούς να εφαρμόζουν την επίστρωση γύρω από βασικές περιοχές, όπως το πάνελ που χωρίζει το χώρο του κινητήρα από την καμπίνα, τα ανοίγματα των θυρών και οι βάσεις στους θόλους της πίσω ανάρτησης.
Η αυξημένη χρήση δομητικών συγκολλήσεων είναι ενδεικτική της προσήλωσης της ομάδας ανάπτυξης του Civic στη μείωση του βάρους. Το αλουμινένιο καπό του νέου Civic είναι κατά 43% ελαφρύτερο από το ατσάλινο πάνελ του προκατόχου του, ενώ η πίσω πόρτα από ρητίνη είναι κατά 20% ελαφρύτερη από πριν. Η χρήση ελαφρύτερων υλικών σε σημεία στρατηγικής σημασίας, σε συνδυασμό με δομικές βελτιώσεις, δημιουργούν ένα ελαφρύ αλλά εξαιρετικά άκαμπτο αμάξωμα.
Πέρα από τον καλύτερο έλεγχο της θερμοκρασίας, οι αναβαθμίσεις εξασφαλίζουν βελτιωμένη διαχείριση φρεναρίσματος, καθώς και αδιάλειπτη ισχύ πέδησης. Οι πλευστές διαιρούμενες δισκόπλακες διατηρούνται από την προηγούμενη γενιά για να εξασφαλίσουν την κορυφαία απόδοση του συστήματος πέδησης.
Η κολόνα του τιμονιού διαθέτει τώρα ρουλεμάν που έχουν περάσει από μια διαδικασία λείανσης για βελτιωμένη ακαμψία και μακροζωία. Τα ακρόμπαρα κατασκευάζονται από εξαιρετικά ανθεκτικό υλικό για καλύτερη αίσθηση του τιμονιού και το μεταβλητού μήκους τμήμα του ενδιάμεσου άξονα διαθέτει τώρα οδοντώσεις για πιο σταθερή εμπλοκή.
Η μονάδα ελέγχου Motor Control Unit (MCU) έχει μεταφερθεί από το Civic e:HEV με ανανεωμένη χαρτογράφηση. Αυτό έχει βελτιώσει την απόκριση στο κέντρο και τη σταθερότητα υπό γωνία για μια πιο ευέλικτη, αλλά γραμμική αίσθηση σε όλο το εύρος περιστροφής του τιμονιού.
από 69.900 €