Ο κόσμος της Honda
Ολοκληρωτική δέσμευση
Ο Soichiro ποτέ δεν έμενε στο παρασκήνιο σαν απλός παρατηρητής. Ήθελε να δει και να νιώσει. Τα αγωνιστικά του όνειρα και φιλοδοξίες είχαν πάρει σάρκα και οστά.
Ο Soichiro Honda αγαπούσε τους αγώνες. Στη δεκαετία του 1930 έλαβε μέρος σε αγώνες με τον αδερφό του, οδηγώντας ένα δικό τους τροποποιημένο Ford. Λίγο μετά την ίδρυση της εταιρείας Honda, το 1949, ξεκίνησε να μας δηλώνει συμμετοχή σε αγώνες μοτοσικλετών, όπου γρήγορα σημειώσαμε μια σειρά από νίκες χαραγμένες στην ιστορία. Ο Soichiro όμως δεν σταμάτησε εκεί: είχε τη φιλοδοξία να στεφθεί πρωταθλητής με ένα αυτοκίνητο που θα κατασκεύαζε ο ίδιος εξολοκλήρου, κινητήρα και σασί. Τα πρώτα βήματα προς αυτό το όνειρο έγιναν το 1964 - που αλλού παρά στην κορυφαία κατηγορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού, στη Formula 1.
Η Honda κατακτά τη νίκη στην F1
Η Honda RA271 εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο γερμανικό Grand Prix του 1964. Από εκείνη τη στιγμή η εξέλιξη ήταν ραγδαία, καταφέρνοντας να γίνει πιο ανταγωνιστική με κάθε αγώνα. Όμως, η σεζόν του 1965 φάνηκε να έχει περισσότερα μειονεκτήματα από επιτυχίες, μέχρι τη στιγμή όπου ο Richie Ginther, οδηγώντας την RA272, διεκδίκησε και πήρε την παρθενική μας νίκη στο Grand Prix του Μεξικό. Μόλις ένα χρόνο μετά το ντεμπούτο της ομάδας, ο Soichiro είχε πραγματοποιήσει το όνειρό του.
Οι μηχανικοί της Honda δούλεψαν σκληρά ώστε να είμαστε η καλύτερη ομάδα F1 κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960.
Με την καθοδήγηση ενός πρωταθλητή
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής John Surtees οδήγησε για την ομάδα το 1967 και σημείωσε μια αξέχαστη νίκη στο ιταλικό Grand Prix - κερδίζοντας με τη νέα RA300 στον πρώτο της αγώνα. Η ομάδα αποχώρησε από τους αγώνες αυτοκινήτων μετά τη σεζόν του 1968, για να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη νέων αυτοκινήτων και τεχνολογιών, έχοντας όμως πρώτα θεμελιώσει το όνομα της Honda ανάμεσα στης πιο επιτυχημένες ομάδες.
Μετά από 15 χρόνια απουσίας, το 1983 επιστρέψαμε στην F1 ως προμηθευτής κινητήρων. Στον τελευταίο αγώνα αυτής της σεζόν, η Williams Honda του Keke Rosberg κατάφερε να τερματίσει πέμπτη ενώ ένα χρόνο αργότερα, ο Rosberg μας χάρισε την πρώτη μας νίκη - της turbo εποχής. Κερδίσαμε τον πρώτο μας τίτλο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα F1 με τον Nelson Piquet με μία Williams το 1987. Εκείνη την εποχή, προμηθεύαμε επίσης κινητήρες στην ομάδα της Lotus με τον ανερχόμενο και πολλά υποσχόμενο οδηγό τους Ayrton Senna. Στο βρετανικό Grand Prix εκείνης της χρονιάς, οι φόρμουλες με κινητήρα Honda κατέκτησαν την πρώτη, δεύτερη, τρίτη και τέταρτη θέση!
Η Honda κυριαρχεί στην F1
Το 1988, ξεκινήσαμε τη επιτυχημένη συνεργασία μας με τη ομάδα της McLaren και κερδίσαμε 15 από τους 16 αγώνες της σεζόν, παίρνοντας τον τίτλο με τον Ayrton Senna. Το 1989 ο Alain Prost κέρδισε το πρωτάθλημα με τη McLaren Honda, ενώ στην συνέχεια ο Ayrton έχοντας σαν κινητήριο δύναμη τους κινητήρες μας κέρδισε δύο διαδοχικούς τίτλους το 1990 και το 1991. Ήμασταν ουσιαστικά ανίκητοι.
Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής της F1, Nelson Piquet οδήγησε τη Lotus 100T με κινητήρα Honda κατά τη διάρκεια της σεζόν του 1988.
Η νίκη του Gerhard Berger με την McLaren-Honda στο GP της Αυστραλίας το 1992, τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, έριξε την αυλαία στην δεύτερη εποχή μας στην Formula 1. Παραμείναμε εμπλεκόμενοι σε επόμενες σεζόν με χαμηλή εμπλοκή μέσω του συνεργάτη μας Mugen Motorsports.
Επιστροφή στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου
Καθώς ο νέος αιώνας έκανε την εμφάνισή του, εξετάσαμε το ενδεχόμενο επιστροφής μας στην F1 με εξολοκλήρου δικό μας αυτοκίνητο προτού τελικά επιλέξουμε να προμηθεύσουμε με κινητήρες την ομάδα της BAR από το 2000 και μετά. Στην σεζόν του 2004 κατακτήσαμε τη δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών ενώ ο Jenson Button κατέκτησε την Τρίτη θέση στο Πρωτάθλημα Οδηγών μετά τους δύο πιλότους της Ferrari. Tο 2006 η ομάδα, που πλέον μετονομάστηκε σε Honda F1 Racing, κέρδισε το Ουγγρικό Γκραν Πρι. Σε αυτόν τον αγώνα ο Jenson Button κέρδισε την πρώτη του νίκη στη Formula 1. Το 2007 ήταν η εναρκτήρια χρονιά του προγράμματος “Earth Dreams”. Τα αποτελέσματα ήταν ασαφή αλλά κάτω από την εμπνευσμένη ηγεσία του Ross Brawn σημειώσαμε πρόοδο έως την στιγμή όπου η κατάρρευση της παγκόσμιας οικονομίας, μας ανάγκασε να επικεντρωθούμε στις βασικές μας επιχειρήσεις, οπότε και απομακρυνθήκαμε από την F1.
Ο Button είναι πρωταθλητής της F1
Ο Ross Brawn και ο επικεφαλής της ομάδας Nick Fry αγόρασαν την ομάδα με έδρα το Brackley και με την υποστήριξη της Honda, ολοκλήρωσαν την ανάπτυξη του νέου αυτοκινήτου εγκαίρως για την έναρξη της σεζόν 2009. Η πλέον μετονομασμένη ομάδα Brawn GP συνέχισε την συνεργασία με τον Jenson Button και μαζί κέρδισαν, όχι μόνο τους έξι από τους επτά πρώτους αγώνες, αλλά και πήραν τον τίτλο του οδηγού και του κατασκευαστή.
1η περίοδος
1964-1968
2 νίκες
Richie GINTHER (US) 1
John SURTEES (UK) 1
2η περίοδος
1983-1992
69 νίκες
Keke ROSBERG (Finland) 3
Nigel MANSELL (UK) 13
Nelson PIQUET (Brazil) 7
Ayrton SENNA (Brazil) 32
Alain PROST (France) 11
Gerhard BERGER (Austria) 3
3η περίοδος
2000-2008
1 νίκη
Jenson BUTTON (UK) 1
Παγκόσμια Πρωταθλήματα Οδηγών
5 συνεχόμενες χρονιές
1987 Nelson PIQUET (Brazil)
1988 Ayrton SENNA (Brazil)
1989 Alain PROST (France)
1990 Ayrton SENNA (Brazil)
1991 Ayrton SENNA (Brazil)
Παγκόσμια Πρωταθλήματα Κατασκευαστών
6 συνεχόμενες χρονιές
1986 Williams Honda (FW11)
1987 Williams Honda (FW11B)
1988 McLaren Honda (MP4/4)
1989 McLaren Honda (MP4/5)
1990 McLaren Honda (MP4/5B)
1991 McLaren Honda (MP4/6)
“Υπήρξε μια κολοσσιαία προσπάθεια και από τις δύο πλευρές κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης έχοντας σημειωθεί πρόοδος σε όλα τα μέτωπα”. Christian Horner, επικεφαλής της ομάδας, Aston Martin Red Bull Racing
Η Honda δεν μπορεί να μείνει μακριά από αγώνες για μεγάλο διάστημα. Αξιοποιώντας τη δυνατότητα να μάθουμε και να αναπτύξουμε νέες τεχνολογίες από την υβριδική εποχή F1, επιστρέψαμε στη σχάρα εκκίνησης της F1 το 2015, με την ομάδα McLaren η οποία παρέχει το σασί.
Το βάπτισμα πυρός
Ο Soichiro Honda είχε πει ότι “η επιτυχία είναι 99% αποτυχία” κάτι που το έχουμε βιώσει στην πράξη τα τελευταία χρόνια. Φέτος προμηθεύουμε με κινητήρες και συνεργαζόμαστε με δύο φιλόδοξες ομάδες: τη Red Bull Scuderia AlphaTauri, με τους Pierre Gasly και Daniil Kvyat πίσω από το τιμόνι της AT01 και την Aston Martin Red Bull, με τους Alex Albon και Max Verstappen να οδηγούν την RB16.
Έχοντας δοκιμάσει αυτά τα ξεχωριστά, εντυπωσιακά αυτοκίνητα στη Βαρκελώνη, και οι δύο ομάδες μας ανυπομονούν να αποδείξουν τι αξίζουν και να σημειώσουν σημαντική πρόοδο κατά τη νέα σεζόν.
“Η προτεραιότητά μας για αυτή τη σεζόν είναι να κλείσουμε το χάσμα με τους πρωτοπόρους, με κύριο στόχο να βοηθήσουμε και τις δύο ομάδες μας να επιτύχουν καλύτερα αποτελέσματα”. Katsuhide Moriyama, Διευθύνων Σύμβουλος Επικοινωνίας, Honda Motor Co., Ltd.
Λένε ότι το γένος βελτιώνεται μέσα από συνεχείς αγώνες. Το βέβαιο είναι ότι βελτιώνει σίγουρα τη Honda. Όλα όσα μάθαμε μέσα από τους αγώνες αυτοκινήτων πάντοτε εφαρμόζονταν στα αυτοκίνητα μας. Οι αγώνες είναι το εργαστήριο δοκιμών μας. Φτάνοντας και ξεπερνώντας τα όρια μέσα στη πίστα καταφέρνουμε να σχεδιάζουμε τα αυτοκίνητα του μέλλοντος. Είτε κερδίσουμε είτε χάσουμε, δεν τα παρατάμε ποτέ. Η γραμμή τερματισμού είναι απλά η αρχή του επόμενου αγώνα, με τελικό προορισμό στα όνειρά μας.